برژینسکی با اشاره به احتمال حمله نظامی به ایران: آمریکا مرتکب احمقانه‌ترین جنگ تاریخ نشود

۱۵م دیماه ،

مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا در تحلیلی، ماجراجویی علیه ایران را اقدامی احمقانه دانست و تاکید کرد: موضوع هسته ای ایران باید اصلی ترین موضوع نشست های مجلس سنای آمریکا باشد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، “زبیگنیو برژینسکی” مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا در مقاله ای که از سوی واشنگتن پست انتشار یافت خواستار تمرکز بر موضوع هسته ای ایران در نشست های مجلس سنای آمریکا شده است.

وی همچنین از کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا تقاضا کرد به موضوع نقش ایران در تحولات منطقه و جهان بیشتر بپردازند.

برژینسکی ابراز عقیده کرد: باید در موضوع صلح با ایران یا جنگ علیه این کشور کاملا هوشیارانه عمل کرد و منافع آمریکا را در این موضوع مدنظر قرار داد.

مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا تصمیم جنگ علیه ایران را با توجه به نبود اطلاعات کافی دربارهٔ چگونگی واکنش این کشور، بحث برانگیز دانسته و تاکید می کند: واکنش انتقام‌جویانه ایران علیه منافع آمریکا چگونه خواهد بود؟ پیامدهای این حمله بر ثبات منطقه و اقتصاد بازارهای آسیایی و اروپا چگونه است؟

وی در ادامه ابهاماتی را دربارهٔ چگونگی توجیه اقدام نظامی علیه ایران مطرح کرده و می نویسد: هر گونه حمله به ایران پیامدهای وخیمی برای منطقه و جهان دارد و در این باره باید هوشیارانه عمل کرد تا آمریکا وارد احمقانه ترین جنگ تاریخ نشود.

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.