برگزاری جشن امامت و ولایت با حضور سفیروایرانیان مقیم در جمهوری آذربایجان

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱،

باکو / واحد مرکزی خبر / فرهنگی تصویر دارد
به مناسبت خجسته عید غدیرخم ، مراسم جشن امامت و ولایت با حضور سفیر ، روسای نهادها و صدها تن از ایرانیان و دانشجویان ایرانی مقیم جمهوری آذربایجان برگزار شد .
به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر از باکو، در این مراسم که iبه ابتکار رایزنی فرهنگی کشورمان برگزار شد ، محسن پاک آئین سفیر کشورمان در باکو با اشاره واقعه غدیر افزود حکومت امیرالمومنین علی (ع) الگوی حکومت اسلامی را iبه جامعه بشریت معرفی نمود .
وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران نتیجه عملی غدیرخم است افزود هدف غدیرخم ایجاد حکومت اسلامی iبه دست یک امام و انسان صالح بود و امروزه جمهوری اسلامی ایران iبه عنوانی حلقه اتصال حکومت علوی iبه حکومت جهانی مهدوی است .
محسن پاک آئین همچنین با ابراز خرسندی از اینکه اولین دیداراش با ایرانیان مقیم جمهوری آذربایجان با جشن عید غدیر تقارن پیدا نموده است افزود ایرانیان در خارج باید هر کدام iبه مثابه سفیری باشند که با پاسداری از خون شهدا ، چهره زلال جمهوری اسلامی ایران را iبه جهانیان نشان می دهند.
در این مراسم همچنین ابراهیم نوری رایزن فرهنگی کشورمان در جمهوری آذربایجان با تبریک عید سعید غدیر خم، iبه تشریح حدیثی از امام صادق ع در باره امامت و ولایت امیرالمومنین (ع) پرداخت .
در این مراسم همچنین گروه سرود کوثر iبه اجرای سرودی درباره غدیر خم پرداختند .


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.