برگزاری دومین دورۀ انتخابات شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی در فیلیپین

۱۸م دیماه ،

دومین دورۀ انتخابات شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی در فیلیپین، در محل این انجمن در شهر مانیل برگزار شد.

به گزارش حوزه دانشگاهممتازنیوز، دومین دورۀ انتخابات شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی در فیلیپین، در محل این انجمن در شهر مانیل برگزار شد.

علی اصغر محمدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فیلیپین در این نشست، ضمن خیر مقدم به مهمانان با تاکید بر انسجام و همدلی هر چه بیشتر بین دانشجویان، وجود تشکل‌های دانشجویی و انجمن‌های اسلامی را سبب پویایی و نشاط فضای دانشجویی در خارج از کشور دانست.

وی از تلاش ویژه سفارت برای پیگیری مشکلات دانشجویان و رایزنی‌های انجام شده با مسئولین مرتبط در وزرات بهداشت و درمان و نیز رؤسای بعضی داشگاه‌های فیلیپین خبر داد و گفت: در این خصوص قول‌های مساعدی داده شده است و امیدواریم به زودی مشکلات موجود رفع شود.

 حجت الاسلام والمسلمین عابدی معاون فرهنگی اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور نیز در این نشست، ضمن اشاره به سابقه فعالیت‌های انجمن‌های اسلامی در قبل از انقلاب اسلامی و نقش مؤثری که این گونه تشکل‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی بر عهده داشته‌اند، رسالت انجمن‌های اسلامی دانشجویان در خارج کشور را بسیار مهم و سرنوشت‌ساز برشمرد و این تشکل‌های دانشجویی را آئینۀ تمام‌نمای ارزش‌های انقلاب اسلامی در خارج از کشور دانست و گفت: انجمن‌های اسلامی دانشجویان ایرانی در خارج از کشور باید پیام‌های انقلاب اسلامی مردم ایران را به زیبایی تبیین و ضمن تعامل مؤثر با دانشجویان و اساتید خارجی، این معارف ارزشمند را به آ‌ن‌ها انتقال دهند، ضمن این که وظیفۀ معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی، شخصیت‌های علمی و فرهنگی و همچنین جلوه‌های جغرافیایی و طبیعی کشور را نیز بر عهده دارند.

وی پیگیری مشکلات صنفی و دانشگاهی دانشجویان را نیز یکی دیگر از وظایف انجمن‌های اسلامی دانشجویی در خارج از کشور برشمرد و تأکید کرد که انجمن‌ها باید صدای دانشجویان ایرانی در خارج از کشور باشند و پیام دانشجویان را به گوش مسئولان برسانند و مشکلات آنان را پیگیری کنند.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی در خارج از کشور، همچنین از مسئولان ذیربط خواست که به انجمن‌های دانشجویی اعتماد کنند و از بعضی تندروی‌های احتمالی که از سوی دانشجویان صورت می‌گیرد، چشم‌پوشی کرده و آنان را مورد بی‌مهری قرار ندهند.

عابدی با بیان این نکته که انجمن‌های اسلامی در خارج از کشور، خانه دانشجویان ایرانی است، گفت: انجمن، به همه دانشجویان تعلق دارد و شورای مرکزی این تشکل دانشجویی، باید برای جذب حداکثری تلاش کند بنابراین باید به صورتی زمینه‌سازی شود که فعالیت‌های علمی، فرهنگی و ورزشی، با همدلی و همکاری خود دانشجویان انجام گیرد.

وی فعالیت در انجمن‌های اسلامی را نعمتی کم‌نظیر و فرصتی برای انجام فعالیت‌های گروهی، ایثارگری، تعامل با دیگران و پذیرش مدیریت و مسئولیت‌پذیری خواند و از دانشجویان خواست با اشتیاق در برنامه‌های انجمن فعالیت کنند تا ضمن بهره‌مندی از برنامه‌های آن، تمرینی برای ورود به حوزه‌های مدیریتی داشته باشند.

در پایان مراسم و پس از معرفی کاندیداها، انتخابات دومین دورۀ شورای مرکزی انجمن اسلامی فیلیپین با آراء دانشجویان حاضر در مراسم برگزار شد که طی آن طه شریف، پیمان عباس‌نژاد، سهیل امیری، مهدی میرحیدری، محمد طبیبی، سعید معشوری و مریم معین‌مهر به عنوان اعضای اصلی و حامد نبوی به عنوان بازرس انجمن و مهران علیپور و امید مجیدی نیز به عنوان اعضای علی‌البدل این انجمن برای یک دورۀ یکساله انتخاب شدند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.