برگزاری یادبود حادثه ۱۱ سپتامبر در آمریکا / پانتا: القاعده همچنان تهدید برای آمریکاست

xinhua-14.jpg

آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه و همزمان با یازدهمین سال حادثه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی گرد هم جمع شدند تا خاطرات مربوط به آن حادثه را که سه هزار کشته بر جای گذاشت، زنده کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، در حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ میلادی، چهار هواپیما توسط تروریست‌ها ربوده شد که دو فروند از آنها به برج‌های دوقلوی تجارت جهانی، یک فروند به محوطه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و دیگری در حومه روستایی در ایالت پنسیلوانیا برخورد کرد.

هواپیمای چهارم پس از آنکه مسافران آن متوجه ربوده شدن آن شدند، در یک زمین کشاورزی در پنسیلوانیا به زمین نشست.

در “نقطه صفر” که روزی ساختمان برج‌های دوقلوی تجارت جهانی قرار داشتند نیز بیش از هزار تن از خانواده و خویشاوندان قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر حضور داشتند تا یاد و خاطره ۲۹۸۳ قربانی را گرامی بدارند.

این حادثه در ساعت ۸:۴۵ به وقت محلی رخ داد و در همین ساعت هم شرکت‌کنندگان، روز سه‌شنبه یک دقیقه سکوت کردند.

باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا و همسرش، میشل اوباما، به احترام قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر در برج‌های دوقلوی تجارت جهانی، یک دقیقه سکوت کرده و سپس راهی ساختمان پنتاگون شدند که ۱۱ سال قبل در ۱۱ سپتامبر در پی برخورد یکی از چهار هواپیمای ربوده شده، ۱۴۸ قربانی دربر داشت.

باراک اوباما با اعلام اینکه یاد و خاطره قربانیان هیچ‌گاه از اذهان پاک نمی‌شود، افزود: ۱۱ سپتامبر هیچ‌گاه یک روز خوب نخواهد بود، چرا که در این روز سه هزار فرد بیگناه کشته شدند. با کشته شدن اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده، آمریکا هم‌اکنون امن‌تر شده است چرا که وی دیگر هیچ‌گاه تهدیدی علیه این کشور نیست.

این در حالی است که “لئون پانتا”، وزیر دفاع آمریکا نیز در جریان مراسم سالگرد ۱۱ سپتامبر گفت: اگرچه القاعده همچنان یک تهدید برای آمریکا محسوب می‌شود، اما واشنگتن باید برای مقابله با این گروه تروریستی فعال و گوش به زنگ باشد. ما باید همچنان با القاعده در یمن، سومالی و شمال آفریقا مقابله کنیم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.