برگزاری اجلاس سران جنبش غیر متعهدها موفقیت دیپلماتیک بزرگی برای ایران است

به گزارش خبرنگار ایرنا، رسانه های خبری روسیه به اجلاس غیر متعهدها در تهران توجه خاصی دارند و اخبار مربوط به آن را به طور گسترده بازتاب می دهند.

اینترفکس خبرگزاری روسیه خاطر نشان کرد: اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها که از روزهای ۲۶ تا ۳۱ ماه اوت جاری در تهران برگزار می شود، بزرگترین اجلاس در تاریخ ایران می باشد که موفقیت دیپلماتیک بزرگی برای این کشور خواهد بود.

در این گزارش آمده است: هیات های بیش از یکصد کشور جهان در این اجلاس بین المللی شرکت می کنند و حدود ۳۰ رهبر جهان نیز برای شرکت در آن اعلام آمادگی کرده اند.

خبرگزاری روسی ‘روس بالت’ نیز در گزارشی خاطرنشان کرد: هیات هایی از بیش از یکصد کشور جهان در اجلاس غیرمتعهدها در تهران شرکت می کنند.

در این گزارش گفته شد:از این تعداد حدود ۵۰ هیات در سطح رییس جمهوری، معاون رییس جمهوری یا نخست وزیر خواهد بود.

‘روس بالت’ نوشت’ اجلاس سران ‘نم’ بزرگترین اجلاس سیاسی در تاریخ ایران می باشد.

منبع خبری روسی یادآوری کرد: جنبش غیر متعهدها از ۱۲۰ کشور جهان تشکیل یافته و حدود ۲۰ کشور هم به عنوان ناظر در آن حضور دارند.

خبرگزاری ریانووستی هم که در هفته های اخیر چندین خبر و گزارش در باره اجلاس غیر متعهدها منتشر کرده است، در یکی از آخرین گزارش های خود به سفرآتی ‘بان کی مون’ دبیر کل سازمان ملل به تهران برای شرکت در اجلاس سران ‘نم’ اشاره کرد.

به گزارش این خبرگزاری، گفت و گو در خصوص برنامه هسته ای ایران با مقامهای کشورمان هم در دستور کار مون قرار دارد.

خبرگزاری روسی در یکی از گزارش های خود در این رابطه، به عصبانیت شدید و استیصال ‘بنیامین نتانیاهو’ نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سفر دبیر کل سازمان ملل به تهران اشاره کرده است.

ریانووستی در گزارش دیگری به سفر آتی ‘محمد مرسی’ رییس جمهوری مصر به تهران برای شرکت در اجلاس غیرمتعهدها اشاره کرد و نوشت: این نخستین سفر یک رییس جمهوری مصر به ایران در چند دهه اخیر می باشد که برای دو کشور اهمیت فراوان دارد.

پایگاه اینترنتی روسی ‘میگ نیوز’ هم در گزارشی در باره اجلاس غیر متعهدها خاطرنشان کرد که برگزاری این اجلاس در تهران نشانگر این واقعیت خواهد بود که ایران در انزوای بین المللی قرار ندارد.

این منبع خبری به نقل از ‘علاء الدین بروجردی’ رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نوشت: حضور هیات های از بیش از ۱۲۰ کشور جهان در جنبش غیر متعهدها در تهران ، بی اساس بودن ادعای دشمنان ایران مبنی بر انزوای این کشور را به ثبوت می رساند و نشان می دهد که ایران از توانمندی عظیمی برخوردار می باشد.

اروپام/۲۲۴۲** ۱۵۰۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۹۰۲۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.