برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران سند بطلانی بر ادعای انزوای ایران است

‘اصلان رحیمی’ روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: برگزاری این اجلاس در تهران با توجه به جایگاه و موقعیت جمهوری اسلامی ایران و تبلیغات خاص کشورهای غربی علیه ایران از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اظهارداشت: این اجلاس در واقع پاسخی کوبنده و محکم به توطئه ها و ادعاهای غرب مبنی بر انزوای ایران است.

رحیمی ادامه داد: با توجه به حضور هیات‌ ها و مقامات عالی رتبه کشورهای مختلف در اجلاس غیرمتعهدها، این جلاس قدرتمندی و باثباتی جمهوری اسلامی ایران را به اثبات می رساند.

دبیر شورای فرهنگی دانشکده خبر همچنین گفت: با توجه به اینکه در این اجلاس ریاست جنبش عدم تعهد از مصر به ایران واگذار می شود این اجلاس می تواند نقطه عطف و فرصتی برای آغاز روابط ایران با مصر به عنوان کشور مهم و تاثیرگذار جهان اسلام باشد.

رحیمی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از میزبانی تهران برای برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد ناخرسند است، تصریح کرد: آن ها نمی توانند پیشرفت ها و ارتقاء جایگاه جمهوری اسلامی ایران در سطح بین المللی را ببینند؟

وی اظهارداشت: میزبانی و برعهده گرفتن ریاست این اجلاس امتیازات بسیاربالایی رابرای کشورهای عضو به همراه خواهد داشت چرا که ایران به موازین و ارکان جنبش پایبند است.

رحیمی ادامه داد: امیدواریم با همکاری کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها جریانی در سطح بین الملل به وجود آید تا بتواند در رفع بی عدالتی ها و تبعیض ها تاثیرگذار باشد.

جمهوری اسلامی ایران در دهه نخست شهریور ماه سال جاری میزبان بزرگترین همایش بین المللی طول تاریخ خود با عنوان شانزدهمین ‘اجلاس سران جنبش غیر متعهد’ خواهد بود.

جنبش غیرمتعهدها از ۱۱۸ عضو اصلی و حدود ۲۰ عضو ناظر تشکیل شده است.

سیام**۷۳۷۸** ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۱۲۰۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.