برگزاری اجلاس غیرمتعهدها نمایش قدرت دیپلماتیک ایران و ضرب شصت به آمریکا و متحدینش است

یک پایگاه تحلیلی آمریکایی درباره برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در ایران نوشت: حضور مقامات رسمی کشورهای مختلف خارجی در نشست غیر متعهدها در تهران برای آمریکا ،متحدین اروپایی‌اش و نیز رژیم صهیونیستی بسیار تلخ است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه خبری “وترن تودیز” در مقاله‌ای در خصوص برگزاری اجلاس ” نم” در ایران نوشت: در حالی که آمریکا و متحدین اروپایی‌اش و نیز اسرائیل از هیچ کاری برای انزوای ایران دریغ نمی‌کنند، برگزاری نشست غیر متعهدها در تهران همانند چوب لای چرخ گذاشتن در اعمال آن‌ها است.

بر اساس این گزارش، ریاست این اجلاس در ۲۶ اوت بطور چرخشی در حالی به ایران می‌رسد که این گردهمایی بزرگی با شرکت ۱۲۰ کشور عضو در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است.

ایران نیز بهمین منظور طی هفته‌های گذشته نمایندگانی را به کشورهای عضو برای دعوت آن‌ها فرستاده و مقامات ایرانی انتظار دارند که کشورهای زیادی در سطوح بالا در این اجلاس شرکت کنند.

پایگاه خبری یاد شده با صراحت نوشت: باید بدون اغراق گفت که حضور مقامات رسمی خارجی کشورهای مختلف در این نشست به میزبانی تهران برای آن‌هایی که چشم دیدن ایران را به عنوان قدرت منطقه‌ای و نیز توانایی این کشور در حل منازعات بین المللی را ندارند بسیار تلخ است.

این پایگاه تحلیلی سپس نوشت: آمریکا، اسرائیل و اروپا درحال فشار بر ایران برای انزوای این کشور و ضربه زدن به قدرت منطقه‌ای ایران هستند و با ماشین تبلیغاتی خلاف واقع و دروغ گویی درباره ایران و ملت این کشور، حملات سایبری موذیانه علیه تاسیسات هسته‌ای ایران، تصویب قطعنامه‌های ضد ایرانی در شورای امنیت سازمان ملل, کشتن دانشمندان هسته‌ای و نیز اعمال تحریم‌های مالی و تهدید به حمله سعی در از بین بردن جمهوری اسلامی دارند اما این ایران است که با صبر و تحمل همه دشواری‌ها، تمامی دسیسه‌های آن‌ها را نقش بر آب می کند.

“وترن تودیز” نوشت: نشست آتی سران غیر متعهد(نم) در تهران فرصتی برای ایران بنظور نمایش قدرت دیپلماتیک و بیان این که قدرت‌های زورگو و متحدینشان در منزوی کردن ایران ناتوان هستند می‌باشد.

پایگاه خبری فوق در خاتمه نوشت: با آن‌که قانون نانوشته‌ای مبنی بر عدم حضور تمامی سران کشورهای غیرمتعهد در اجلاس‌ها وجود دارد با این وجود پیش بینی می گردد که در این اجلاس به میزبانی تهران سران عالی رتبه زیادی از کشورهای مختلف شرکت کنند و این رویداد باعث شکوفایی دیپلماسی ایران و ضربه بزرگ و کاری به آن‌هایی است که خواهان انزوای ایران هستند.

بدون شک برگزاری این رویداد تصدیق می کند که ایران تنها و بدون دوست و آنچه که آمریکا و نوکرانش می خواهند نیست.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.