برگزاری اولین کنگره ملی توسعه نظام پیمانکاری در صنعت عمران و شهرسازی

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/کنگره ملی توسعه نظام پیمانکاری در صنعت عمران و شهرسازی ۲۰ و ۲۱ مهرماه سالجاری در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار می گردد.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) ستاد خبری کنگره ملی توسعه نظام پیمانکاری اعلام کرد که در تاریخ ۲۰ و ۲۱ مهرماه سال جاری کنگره ملی توسعه نظام پیمانکاری در صنعت عمران و شهرسازی با حضور مدیران ارشد بخش دولتی و خصوصی، شهرداران و روسای شورای شهرکلانشهرهای کشور و مناطق تهران و کارشناسان این حوزه برگزار خواهد شد.

این کنگره ملی که با هدف ظرفیت سازی در عرصه پیمانکاری نوین در جهت ارتقای جایگاه پیمانکاری و بررسی اجرایی کردن راهکارهای نوین پروژه یابی و اجرای پروژه‌های شهری با رویکرد مشارکتهای عمومی، خصوصی و اجتماعی “pspp” و توسعه زیرساختها با رویکرد ساختارهای مدرن پیمانکاری، مشارکت عمومی، خصوصی”ppp” و بررسی نیاز امروز نظام پیمانکاری به مرکز بین المللی توسعه مشارکت برگزار می گردد.

دبیر اجرایی کنگره در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه، با اشاره به تغییر دولت و هدف گذاری اعلامی ازسوی رئیس جمهوری محترم و تیم اقتصادی کابینه مبنی بر فراهم سازی بسترها برای توانمندسازی بخش خصوصی، در خصوص اهداف و اولویتهای تشکیل این کنگره ملی خاطر نشان کرد: به منظور استفاده از تجربیات و توانمندیهای تمامی کارشناسان خبره درزمینه علم پیمانکاری درراستای نظام‌مند ساختن فعالیت پیمانکاران کشور و ایجاد هم‌افزایی در میان این مجموعه عظیم و تاثیرگذار بر ساختار اقتصادی کشور، برآن شدیم کنگره توسعه نظام پیمانکاری در عمران و شهرسازی را با دعوت از کارشناسان این حوزه از بخشهای دولتی وخصوصی در مرکز همایشهای صداوسیما در ۲۰ و ۲۱ مهرماه سال جاری برگزارکنیم.

مسوول این همایش ملی همچنین با اشاره به بعضی اهداف برگزاری کنگره «راهکارهای اجرایی کردن روشهای نوین مدیریت شهری با رویکرد مشارکتهای عمومی، خصوصی و اجتماعی “pspp” و توسعه زیرساختها با رویکرد ساختارهای مدرن پیمانکاری، مشارکت عمومی، خصوصی”ppp”» این موضوع مورد بحث در همایش را اولین نمونه داخلی در کشور عنوان کرده و تاکید کرد: این نوع تنظیم قرداد نگرشی تازه در عرصه نظام پیمانکاری در عرصه جهانی است که هنوز در ایران چندان شناخته شده نیست و به شکلی نهادینه شده کاربردی نگردیده است.

وی همچنین تصریح کرد: با معرفی و آشناسازی فعالان اقتصادی عرصه خصوصی و دولتی با این ساز و کارهای نوین می توان به تضمین و شفاف سازی قراردادها، توانمند سازی بخش خصوصی، رفع دغدغه‌های کارفرمایان، انسجام و قاعده مند سازی پروژه‌ها و کوچک سازی دولت در راستای برنامه پنجم توسعه کشور، اقدامی بنیادین را به منصه ظهور رساند.

این کنگره با حمایت و حضور وزارت راه و شهرسازی، شهرداری تهران و حضور گسترده و فراگیر انجمنهای صنفی برگزار خواهد شد.

علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر می توانند با دبیرخانه کنگره به شماره ۷-۸۸۱۷۲۱۴۴ تماس و یا به آدرس www.irancontcity.com مراجعه کنند.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.