برگزاری بازار تئاتر به شرط مثمر ثمر بودن اقدام مفیدی بود

۲۹م دیماه ،

بهروز غریب پور عنوان کرد:

سینما پرس ـ گروه هفت هنر: بهروز غریب پور با بیان اینکه تعریف بازار تئاتر در ایران با بازارهای بین المللی متفاوت است، بیان کرد: برگزاری بازار تئاتر به شرط مثمر ثمر بودن اقدام مفیدی بود.

بهروز غریب پور نویسنده و کارگردان تئاتر در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس در مورد حذف بازار تئاتر در سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اظهار داشت: بازار تئاتر دارای تعریف خاص خودش است، بیشتر آثاری که در ایران به صحنه می رود رنگ و بوی ایرانی دارند و کمتر پیش می آید که دارای جاذبه های بین المللی باشد بنابراین یافتن بازار برای آثار ایرانی در سطح بین المللی دشوار به نظر می رسد.

وی ادامه داد: گروه هایی که در بازار تئاتر ایران در جشنواره فجر شرکت می کردند به رغم صرف هزینه و طراحی پوستر و بروشور موفقیت بسیاری کسب نمی کردند، البته برگزاری بازار تئاتر اقدام مؤثری است به شرط اینکه برای تئاتر ایران مثمر ثمر باشد که متأسفانه در مورد بسیاری از گروه ها نبوده است.

غریب پور تصریح کرد: من در سال های قبل در این بازار شرکت داشتم و به سبب اینکه گروه آران در عرصه های بین المللی شناخته شده است حضور گروه ما در آن با موفقیت همراه بود.

کارگردان «اپرای عروسکی عاشورا» با بیان اینکه دو سالانه شدن این بازار منافاتی با اهدافش ندارد، بیان کرد: بازار تئاترهایی که در سایر نقاط جهان برگزار می گردد تفاوت های عمده ای با بازار تئاتر ایران دارد و در واقع تعریف بازار تئاتر ایران با بازار تئاتر کشور های دیگر تفاوت دارد، ولی به هر روی فکر می کنم حتی دوسالانه برگزار کردن آن نیز می تواند کمکی به معرفی بضاعت های تئاتر ایران به عرصه های بین المللی باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه تمرکز جشنواره بر رقابت همواره یکی از اعتراضاتش به جشنواره فجر بوده است، تصریح کرد: به اعتقاد من همین که جشنواره فجر به سی و یکمین دوره خود رسیده است جای خوشحالی دارد اما همواره اعتراض من به این جشنواره این بوده است که جشنواره باید کمتر متمرکز بر بخش رقابتی باشد.

گفتنی است که بهروز غریب پور با نمایش «اپرای عروسکی حافظ» در سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارد.

انتهای پیام/ش.ع/ص

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۴۰۰۷۵


شبکه خبری سینمای ایران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.