برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل سفارت بحرین در لندن

به گزارش خبرنگار ایرنا، این تجمع به دعوت جنبش آزادیبخش بحرین و ائتلاف ضدجنگ انگلیس برگزار شد و شرکت کنندگان با سردادن شعارهایی خواستار توقف اقدامات سرکوبگرانه رژیم بحرین و آزادی زندانیان سیاسی و فعالان حقوق بشر از بازداشتگاه های آل خلیفه شدند.

معترضان علاوه بر پرچم های بحرین و عکس های کشته شدگان و زندانیان بحرینی، پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی برخی از آنها نوشته شده بود؛ مرگ بر رژیم بحرین، عدالت برای بحرین، آل خلیفه جنایتکار است، بحرین را آزاد کنید، ما تا رسیدن به حقوق خود مبارزه خواهیم کرد، جلوی ورود رییس کمیته ملی المپیک بحرین به لندن را بگیرید و …

جرمی کوربین نماینده پارلمان انگلیس، جان ریس از مدیران ائتلاف ضدجنگ انگلیس و تعدادی از شخصیت های بحرینی طی سخنانی در این تجمع، برخورد دوگانه کشورهای غربی با مبارزات دموکراسی خواهانه مردم بحرین را محکوم کردند.

آنان تاکید کردند: کشورهای غربی به اسم حمایت از دموکراسی و حقوق بشر در لیبی مداخله نظامی کردند و اکنون به دنبال حمله به سوریه هستند ولی همین کشورها چشم خود را به روی حوادث بحرین بسته اند و حتی حاضر نیستند بطور لفظی رژیم آل خلیفه را محکوم کنند.

بر اساس گزارش منابع خبری و سازمان های حقوق بشری، دست کم ۸۰ نفر در جریان اعتراضات یک سال و نیم گذشته بحرین کشته و صدها نفر دیگر مجروح شده اند.

همچنین دهها نفر از فعالان مدنی، مدافعان حقوق بشر، رهبران اتحادیه های صنفی و پزشکان و پرستاران بحرینی همچنان در زندان به سر می برند.

سخنرانان این مراسم همچنین حضور نیروهای اشغالگر سعودی در بحرین را محکوم و تاکید کردند: رژیم عربستان سعودی نه تنها به سرکوب مبارزات مردم بحرین کمک می کند بلکه در داخل کشور خود نیز بشدت با معترضان بویژه اقلیت شیعه ساکن در مناطق شرقی عربستان برخورد می کند.

تعدادی از شرکت کنندگان در این تجمع، برای اعلام اعتراض خود به نقض حقوق بشر در عربستان سعودی و همچنین اشغال بحرین توسط نیروهای نظامی آن کشور، به سمت سفارت عربستان در لندن راهپیمایی کردند.

اروپام**۳۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۹۴۹۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.