برگزاری تظاهرات ضداسرائیلی در ونزوئلا

۰۳م آذر ،

reuters20.jpg

رهبران جامعه یهود در ونزوئلا اعلام کردند حدود ۵۰ تن از مردم این کشور در خارج یکی از بزرگ‌ترین کنیسه‌های کاراکاس، پایتخت این کشور علیه حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه دست به اعتراض گسترده زدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، کنفدراسیون انجمن یهودیان ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد که معترضان با پرتاب سنگ و مواد آتش زا به داخل این کنیسه مانع از انجام فعالیت‌های روزانه عبادت کنندگان شدند و خسارات بسیاری بر جای گذاشتند.

این کنفدراسیون در ادامه بیانیه خود اعلام کرد: اشخاص ناشناس شعارهای ضد یهود سر داده و خشونت‌های رژیم صهیونیستی در خاورمیانه به ویژه غزه را به شدت محکوم کردند.

این نهاد یهود در ونزوئلا همچنین از دولت کاراکاس خواست تا به تامین امنیت عبادتگاه‌های یهودیان در این کشور بپردازد.

این تجمع اعتراض آمیز در پایتخت ونزوئلا یک روز پس از اعلام توافق آتش بس میان رژیم صهیونیستی و حماس برای پایان دادن به جنگی هشت روزه صورت گرفت.

کنفدراسیون یهودیان ونزوئلا پیشتر نگرانی خود را در خصوص اظهارات و بیانیه‌های ضد یهود در رسانه‌های دولتی این کشور اعلام کرده و از هوگو چاوز، رئیس جمهوری ونزوئلا خواسته بود تا به تضمین امنیت کنیسه‌های یهودیان بپردازد.

در سال ۲۰۰۹ میلادی نیز گروهی از معترضان ونزوئلایی با حمله به همین کنیسه اقدام به شکستن اشیاء کرده و با استفاده از اسپری شعارهای ضد یهود بر روی دیوارهای کنیسه نوشتند و پس از آن کامپیوتر محتوی نام‌ها و آدرس‌های یهودیان در ونزوئلا را به سرقت بردند.

مقام‌های این کشور ۱۱ تن از این اشخاص را دستگیر کردند که هشت تن از آنها افسران پلیس بودند. چاوز نیز تنها این حمله را محکوم کرد. این اتفاق در بحبوحه افزایش تنش‌های دیپلماتیک میان دولت رژیم صهیونیستی و ونزوئلا رخ داد.

روابط دیپلماتیک ونزوئلا و رژیم صهیونیستی در اعتراض به حمله این رژیم در سال ۲۰۰۹ میلادی به نوار غزه تیره شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.