برگزاری تنها یک دور مذاکره در ژنو نمی‌تواند مشکلات را حل کند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: به نظر می‌رسد مذاکرات طولانی را در پیش رو داشته باشیم که باید در هر مقطع زمانی یک موضوع مورد بحث قرار بگیرد، و این تصور غلطی است که گفتگوها در یک نقطه به پایان برسد.

“جواد منصوری” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی ممتاز نیوز، با اشاره به طی کردن یک دوره طولانی مدت برای به نتیجه رسیدن مذاکرات، گفت:  روابط ایران با غرب دارای یک تاریخ ۱۵۰ ساله است و پیچیدگی‌های بسیاری دارد که خودش را در مذاکرات کنونی نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این اختلافات ریشه عمیقی دارند، نمیتوانیم انتظار داشته باشیم که به سرعت به نتیجه‌ای روشن برسیم  بلکه باید با حوصله به ادامه  مذاکرات پرداخت.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: به نظر می‌رسد مذاکرات طولانی را در پیش رو داشته باشیم که فرازو نشیب‌های بسیاری را خواهد داشت و باید در هر مقطع زمانی یک موضوع مورد بحث قرار بگیرد، همچنین ممکن است یک‌سری اتفاقات ویژه باعث سرعت بخشی به مذاکرات و نتیجه‌دهی شود اما گفتگوها در یک نقطه به پایان نخواهد رسید.

منصوری افزود: پرونده هسته‌ای موضوعی‌ است که غرب تمایل دارد که تمامی آن را به یک جا ختم کند که قطعا به نتیجه نخواهد رسید.

وی اظهار داشت: غرب دچار تشتت فکری شده است چرا که از یک طرف می‌خواهد با ایران و بازارهای آن رابطه داشته باشد از طرف دیگر در تلاش برای رسیدن به اهداف مدنظر خود بوده که مغایر با مواضع ایران است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان با اشاره به غلط بودن این تفکر که یک دور دیگر مذاکرات در ژنو بتواند مشکلات را حل کند ، گفت: مذاکرات نیاز به یک جریان چند ساله خواهد داشت زیرا ممکن نیست ایران به تمامی خواسته غرب جواب دهد و امکان تحمل تمامی فشارهای آنان به طور دائمی نیز وجود ندارد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.