برگزاری تور مطالعاتی شهرهای سالم

۲۱ آبان ،

تور مطالعاتی شهرهای سالم و به منظور انتقال تجارب شهرداری تهران توسط اداره کل سلامت شهرداری و وزارت بهداشت و با همکاری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در روزهای ۱۶ و ۱۷ آبان ماه برگزار شد.

 
به گزارش تفسیری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از اداره کل سلامت شهرداری تهران، در این برنامه شهرداران و مدیران شهری ۲۰ شهر از ۱۸ استان کشور به همراه کارشناسان بهداشت محیط و کار ۲۱ دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور شرکت داشتند. 
 نشست تخصصی این تور با سخنرانی دکتر ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افتتاح شد. دکتر ایازی در این نشست به بیان ضرورت ورود شهرداریها به ارائه خدمت در حوزه های اجتماعی و فرهنگی به شهروندان پرداخته و به مقوله انسان سالم در شهر سالم پرداخت و پس از آن شرکت کنندگان از سخنان آقایان دکتر زالی (قائم مقام سازمان نظام پزشکی کشور و عضو شورای راهبردی سلامت شهر) مهندس غلامی (جانشین مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ) ، دکتر گلمکانی (مدیرکل سلامت شهرداری تهران) و دکتر اسدی لاری(عضو شورای راهبردی سلامت شهر) در زمینه مبانی نظری فعالیتهای اجتماع محور در حیطه سلامت بهره جسته و به بحث و تبادل نظر پرداختند. 
بر اساس این گزارش تفسیری، بعد از این نشست علمی شرکت کنندگان ازپروژه های برج میلاد و باغ موزه قصر درروز اول بازدید ودر روز دوم ابتدا ازسرای محله مجید آباد در منطقه ۴ و ساختارهای سلامت نظیر خانه های سلامت، کانونهای ده گانه مردمی، خانه اسباب بازی وشورای سلامت محله نیز دیدن کردند. سپس ضمن بازدید از از مرکز فرآموز فردوس در منطقه ۸ از نزدیک با اقدامات این مرکز با موضوع آموزش مهارتهای رفتاری به کودکان (کنترل هیجانات)  آشنا شدند . در ادامه این تور با بازدید از باغ موزه دفاع مقدس به پایان رسید.
هدف از اجرای این تور برنامه دو روزه آشنایی مدیران شهری و کارشناسان دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور با فعالیتهای اجتماع محور و سلامت محور شهرداری تهران و کسب تجربه به منظور عملی کردن این فعالیتها بوده است./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.