برگزاری جشنواره‌ی موسیقی فجر در ۱۵ بخش متنوع

۰۸ام بهمن ،

دبیر اجرایی جشنواره‌ی موسیقی فجر خبر داد

بیست‌وهشتمین جشنواره‌ بین‌المللی موسیقی فجر امسال در ۱۵ بخش متنوع برگزار می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر، علی ترابی دبیر اجرایی جشنواره با اعلام این خبر گفت: در این دوره از جشنواره چند بخش اصلی وجود دارد که هر کدام به شاخه‌های مختلف تقسیم می‌شوند.

ترابی ادامه داد: یکی از بخش‌های اصلی جشنواره، بخش رقابتی است که خود به زیرشاخه‌های مختلف تقسیم می‌شود.
به‌گفته‌ی ترابی بخش رقابتی- اجرای صحنه‌ای- سه شاخه‌ی موسیقی کلاسیک غیر ایرانی، موسیقی کلاسیک ایرانی و آواز جمعی برگزار می‌شود. همچنین در دیگر بخش‌های رقابتی-پایان‌نامه-، شاهد رقابت دانشجویانی هستیم که پایان‌نامه‌ی دانشگاهی خود را در رشته‌ی موسیقی ارائه داده‌اند.

دبیر اجرایی جشنواره افزود: در بخش رقابتی همچنین آهنگسازان نیز در دو گروه «آهنگسازی آزاد» و «بیداری اسلامی» به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

علی ترابی با اعلام اینکه در بخش بین‌الملل نیز چهار گروه از مطرح‌ترین گروه‌های خارجی در جشنواره اجرا خواهند داشت، افزود: علاوه بر اجرای گروه‌های خارجی، برای اولین بار پخش فیلم مستند نیز در جشنواره خواهیم داشت که شامل فیلم‌های ایرانی و خارجی خواهد بود.

ترابی با اشاره به اینکه «نسل دیگر» و «استعدادهای درخشان» دو بخش دیگر این دوره از جشنواره می باشند که آثاری نو به مخاطبان عرضه خواهند کرد، گفت: امسال نیز برای اولین بار بخش «استعدادهای درخشان» به جشنواره اضافه شده است .همچنین جشنواره همانند قبل نیز دارای یک بخش با عنوان جنبی است.

به‌گفته‌ی علی ترابی دبیر اجرایی جشنواره، این بخش در شاخه‌های پاپ، ارکسترال، نواحی و موسیقی ایرانی برگزار خواهد شد.

بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر به‌دبیری حسن ریاحی ۲۵ بهمن تا یکم اسفند برگزار می‌شود.

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.