برگزاری جشنواره تجلی بصیرت همزمان در یزد و آذربایجان شرقی

شاه‌آبادی در نشست خبری دومین یادواره تجلی بصیرت خبر داد:

معاون هنری وزیر ارشاد در نشست خبری دومین یادواره تجلی بصیرت گفت: جشنواره تجلی بصیرت همزمان در یزد و آذربایجان شرقی هم دبیرخانه فعال دارد.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، حمید شاه آبادی، معاون هنری ارشاد، در نشست دومین یادواره تجلی بصیرت گفت: این یادواره با همکاری استان‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: بخش نمایش خیابانی این جشنواره، به صورت همزمان آذربایجان شرقی و تهران، همچنین بخش نمایشنامه نویسی و نمایشنامه خوانی با محوریت استان یزد برگزار می‌شود.

شاه آبادی به خبرنگار هنرآنلاین توضیح داد:استان‌هایی که تا به حال حضورشان محرز است، استان یزد و آذربایجان شرقی هستند. اما ۹ استان دیگر هم برای بخش تجسمی اعلام آمادگی کرده‌اند که تصمیم گیری آن مستلزم آماده شدن آثار است.

وی افزود: با توجه به این که مهلت ارسال آثار برای هنرمندان همچنان باقی است و مشارکت استان‌ها را در آن داریم، این احتمال وجود دارد که در چند استان دیگر که به تدریج اعلام می‌شود، بخش هنرهای تجسمی را داشته باشیم.

معاون هنری ارشاد خبر داد: همچنین برنامه داریم در بخش تئاتر دانشجویی در ۸ دانشگاه مختلف کشور بتوانیم این برنامه را عملی کنیم.

وی بیان کرد: دبیرخانه های این جشنواره در حال حاضر در تهران متمرکز است و تنها دبیرخانه دو استان مرکزی یزد و آذربایجان شرقی دبیرخانه مخصوص به خود را دارند. که دبیرخانه نمایشنامه نویسی و نمایشنامه خوانی در یزد و دبیرخانه ویژه اجرای صحنه ای در آذربایجان شرقی فعال می‌شود.

وی اضافه کرد: در بخش‌های دیگر تنها بخش اجرای آثار هنرهای تجسمی را در استان‌های دیگر و اجرای آثار در دانشگاه‌ها خواهیم داشت.

شاه آبادی خروجی این جشنواره را نسبت به گذشته، تجلیل، تبیین و روشنگری نسبت به رویدادهای گذشته دانست و گفت: خروجی این جشنواره در آینده هم هشدارها و هدایت‌هاست و توجه دادن به مردم با استفاده از ظرفیت‌های هنری است تا از موضوعاتی که می‌تواند آن‌ها را از مسیر اصلی دور کند فاصله بگیرند.

انتهای پیام/
 


آخرین اخبار
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.