برگزاری جشنواره مشکات در ۱۲ رشته تا پایان سال ادامه دارد

فروردین ۱۴۰۳

مدیر کل آموزش شهروندی شهرداری تهران از آغاز برگزاری جشنواره مشکات در سطح ۳۷۴ محله شهر تهران خبر داد که در ۱۲ رشته به انجام می رسد و تا اسفند ماه امسال ادامه دارد.

 ” ابوالفضل رفیع در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در مورد برگزاری جشنواره مشکات در سطح ۳۷۴ محله شهر تهران اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره آموزش های ترویجی است بدین ترتیب که از طریق جمع آوری آثار مورد نیاز و انتخاب آثار برتر که دارای پیام های شهروندی می باشند را به شهروندان منتقل سازیم .  
وی با اشاره به این مطلب که سال قبل اولین دوره جشنواره مشکات با داشتن محورهایی همچون مدیریت بحران، زیباسازی، پسماند و حقوق و وظایف شهروندی برگزار شد، افزود: امسال دومین دوره جشنواره مشکات در ۱۲ محور که ۶ محور آثار هنری عکاسی، تصویر سازی، نقاشی، کاریکاتور، داستان کوتاه، ایده خلاقانه، خاطره و پوستر است به ۶ محور قبلی اضافه شده است.
مدیر کل آموزش شهروندی شهرداری تهران تصریح کرد: یکی از ویژگی های مهم جشنواره مشکات این است که آثار ارائه شده باید حاوی یک پیام شهروندی باشند و هرچه این پیام آموزشی قوی تر و عمیق تر باشند، این آثار برتر خواهند بود.
وی با بیان این که آثاری که برای جشنواره مشکات ارسال می گردد به طور غیر مستقیم باید بتواند بحث آموش شهروندی را به انجام رساند.
رفیع از اضافه شدن ۶ موضوع پیرامون اتوبوسرانی، تاکسیرانی، متروی شهر، شهر و بحران های طبیعی، سبک زندگی و الگوی مصرف و پارک ها و فضای سبز در محتوای آثار خبر داد و گفت: در برگزاری جشنواره مشکات ۱۲ سازمان شهرداری تهران از قبیل سازمان پارک ها و فضای سبز، سازمان پسماند، سازمان زیباسازی شهرداری تهران، سازمان اتوبوسرانی، شرکت تاکسیرانی، سازمان آتش نشانی، سازمان حمل و نقل و ترافیک، شرکت شهروند و سازمان میادین میوه و تره بار با اداره کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران همکاری می کنند و در هر یک از این سازمان ها دبیرخانه تخصصی برای جمع آوری آثار تشکیل شده است.
وی با اشاره به تشکیل دبیرخانه های جشنواره مشکات در سرای محلات، عنوان کرد : شهروندان می توانند آثار خود را به این دبیرخانه ها ارائه دهند .
مدیر کل اداره آموزش شهروندی شهرداری تهران همچنین خاطرنشان کرد: بحث فراخوان و تبلیغات جشنواره مشکات تا پایان شهریور ماه ادامه دارد و تا پایان فصل پاییز آثار جمع آوری شده در دی ماه داوری ها به انجام می رسد و در بهمن ماه اختتامیه های هر محور برگزار خواهد شد و نهایتا اختتامیه جشنواره مشکات در اسفند ماه برگزار می گردد. /
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.