برگزاری جشنواره های منطقه ای باعث رشد و ارتقاء هنر تئاتر در استان ها می شود

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

برگزاری جشنواره های منطقه ای باعث تبادل تجربیات بین گروه ها و همچنین رشد و ارتقاء هنر تئاتر در استان ها خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ رحمت امینی، داور جشنواره منطقه ای استان کهکیلویه و بویراحمد، در گفت و گو با روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی با اشاره به برگزاری جشنواره های منطقه ای گفت: جشنواره های منطقه ای به نوعی حاصل جریانی به نام تئاتر استانی‌اند و بهترین آثار استان ها در این جشنواره ها اجرا می شوند که همین امر باعث خواهد شد تبادلی بین گروه ها به وجود آید.
وی در ادامه گفت: در واقع این جشنواره های منطقه ای به یک همایش علمی تبدیل شده اند که در آن گروه ها از تجربیات همدیگر آگاه می شوند و این امر به رشد تئاتر کمک خواهد کرد. از سوی دیگر این آثار در هر یک از استان ها اجرای عمومی می شوند و در کنار این رقابتی که وجود دارد، شاهد تولید آثار نیز خواهیم بود.
وی با بیان اینکه داوران، منتقدان و مسئولان تئاتری نیز در طی برگزاری جشنواره ها از امکانات تئاتر کشور در استان ها مطلع می شوند، اظهار کرد: در طی مدت برگزاری جشنواره منطقه ای زمینه برای رونق و جلوه گر شدن تئاتر فراهم شده و نهادهای استان ها نیز از رشد تئاتر در دیگر استان ها آگاه می شوند.
امینی  در پایان اظهار داشت: جشنواره های منطقه ای باید بتوانند کل یک استان را درگیر تئاتر کنند؛ به این معنا که اجراها تنها در مرکز استان اتفاق نیفتد، بلکه در شهرهای همجوار آن استان هم اجرای آثار صورت گیرد تا این امر بتواند به رونق هرچه بیشتر تئاتر کمک کند.
گفتنی است؛ جشنواره منطقه ای استان کهکیلویه و بویراحمد با حضور ۱۵ گروه نمایشی از استان های همدان، قزوین، قم، خوزستان، بوشهر، فارس و ایلام از ۹ تا ۱۲ آبان ماه در شهر یاسوج برگزار می شود./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.