برگزاری جشن بعثت پیامبر اسلام (ص)در آتن

به گزارش خبرنگار ایرنا ،جشن بعثت پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) با حضور کارکنان نهادها وارگانهای جمهوری اسلامی ایران به همراه ایرانیان مقیم شهر آتن، یکشنبه شب در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی سفارت برگزار شد.

در این مراسم باشکوه که با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و اقامه نماز مغرب و عشاء آغاز شد’ محمد رضا پاکروان’ وابسته فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک بعثت پیامبر اکرم( ص) اشعاری در مورد پیامبر اسلام حضرت ختمی مرتبت قرائت و به مولودی خوانی پرداخت.

در ادامه دکتر’ محمدحسین مظفری’ رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک این عید بزرگ جهان اسلام و بشریت، طی سخنانی گفت: پیامبران الهی برای ترویج و تحکیم ارزش های آسمانی و جهان شمول مبعوث شده اند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نیاز امروز بشر تصریح کرد: بشر امروز بیش از گذشته محتاج این تعالیم آسمانی است.

دراین مراسم با شکوه که ‘ بهنام بهروز ‘ سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت ، حجت الاسلام ‘حاج شیخ بیات فرد’ نیز طی سخنانی فضیلت و اهمیت بعثت رسول اکرم ( ص) را برشمرد و گفت: هدف پیامبر اسلام خارج کردن انسان ها از ظلمات و بردن آنها به سمت نور است .

وی در ادامه سخنان خود سعادت بشری را در پیروی از دستورات الهی و راهبردی حضرت محمد (ص)، ایجاد رستاخیز و انقلاب در درون انسان ها قلمداد کرد.

**۲۱۷۰**۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۸۲۹۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.