برگزاری جشن ویژه و جشنواره یکصدمین سفر استانی هیئت دولت

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی ریاست جمهوری از برگزاری جشنواره خدمت به مناسبت یکصدمین سفر استانی هیئت دولت خبر داد.
محمد شیخان سرپرست معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور در نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه‌های جمعی که صبح امروز در محل ساختمان معاونت اجرایی ریاست جمهوری برگزار شد، با اشاره به اینکه یکصدمین سفر ریاست محترم جمهور به استان خراسان رضوی خواهد بود گفت: سفرهای استانی از دست‌آوردهای بی‌بدیل دولت نهم و دهم بوده که تکیه اصلی آن بر گفتمان امام و انقلاب است.

وی افزود: سفرهای استانی یکی از مصادیق عینی حرکت دولت در ‌‌مسیر آرمان‌های انقلاب است.

سرپرست معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهور ادامه داد: همانگونه که اطلاع دارید سفرهای استانی دولت نهم از ۱۸آبان ماه سال ۱۳۸۴ با سفر هیئت‌دولت به استان خراسان جنوبی آغاز و اولین جلسه هیئت‌دولت در کنار حرم مبارک حضرت امام رضا(ع) برای حرکت به سمت آبادانی و عمران تمام استان‌های کشور برگزار شد.

شیخان گفت: هم‌اکنون سفرهای استانی دولت در آستانه یکصدمین سفر قرار دارد و از همین رو به منظور ادامه این حرکت ارزشمند جشنواره ویژه‌ای با موضوع سفرهای استانی برگزار خواهد شد.

وی افزود: سفرهای استانی ویژگی‌های فراوانی دارد که مهم‌ترین آن ایجاد ارتباط ویژه بین دولتمردان و مسئولان برای در هم شکستن سیستم بوروکراسی و پیچیده اداری است.

سرپرست معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهور ادامه داد: در کنار این سفرهای استانی سبب نهادینه شدن یک فرهنگ گسترده و مردمی در سرتاسر کشور شده است و ما شاهد هستیم که چقدر این فرهنگ در تحقق آرمانهای انقلاب تأثیرگذار بوده است.

وی افزود: از سوی دیگر این سفرها تأکیدی بر راهبردهای رهبر معظم انقلاب در توجه به خدمت‌رسانی به مردم است.

سرپرست معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهور تصریح کرد: در کنار این امروز ما شاهد هستیم که سفرهای استانی تبدیل به یک الگوی مدیریتی شده است.

شیخان با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده شده برای صدمین سفر استانی دولت گفت: مسابقه مقاله نویسی در شش محور برقراری عدالت اسلامی، تحقق شعار مهرورزی، ابعاد بین‌المللی سفرهای استانی، ایجاد یکپارچگی ملی و همچنین تحول در عرصه مدیریت و همچنین ایجاد گفتمان خدمت‌رسانی یکی از برنامه‌های جنبی صدمین سفر استانی است.

شیخان در ادامه گفت: برگزاری جشنواره‌‌ای به منظور بزرگداشت یکصدمین سفر استانی هیئت دولت با نام خدمت که از ۲۱ تا ۲۹ ا دیبهشت ماه در تمام استان‌های کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این نمایشگاه‌ها دستآوردهای سفرهای استانی از تمام بخش‌ها، دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف به نمایش در خواهد آمد.

سرپرست معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهور اضافه کرد: همچنین یک جشن ویژه برای یکصدمین سفر استانی هیئت دولت نیز در مشهد مقدس برگزار خواهد شد که دراین مراسم نیز تلاش می‌شود تا گزیده‌ای از دستاوردهای سفرهای استانی ارائه شود.

شیخان در پاسخ به سؤالی درباره امکان برگزاری یک نشست خبری در سفر استانی رئیس‌جمهور گفت: معمولاً در تمام سفرها یگ گفت‌وگوی ویژه از سوی رئیس‌جمهور در شبکه استانی برای صحبت مستقیم با مردم تدارک دیده می‌شود اما اینکه ما در این سفر یک نشست خبری جامع در این خصوص داشته باشیم هنوز مشخص نیست.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره زمان آغاز سفر ریاست جمهوری گفت: پیش‌بینی می‌شود که از روز ۵شنبه این سفرها آغاز شود و تا هفته بعد نیز ادامه پیدا کند.

سرپرست معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهور در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه آیا برآورد دقیقی درباره هزینه‌های سفرهای استانی و فایده آن برای کشور وجود دارد یا نه دامه داد: در اینباره باید از خود مردم سؤال بکنید که آیا سفرهای استانی برای آنها دستآورد لازم را داشته است یا نه که من فکر می‌کنم حضور مردم نظر آنها را به خوبی نشان می‌دهد.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.