برگزاری جلسات تازه بیمه‌ای اکو در بیمه مرکزی

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

با برگزاری دو نشست بیمه‌ای و یک کارگاه آموزشی برای معرفی شدگان دفاتر کارت سفید اکو در بیمه مرکز‌ی و پژوهشکده بیمه در ایران، راه اندازی سیستم کارت مشترک بیمه شخص ثالث قابل پذیرش برای وسایل نقلیه عبوری بین ایران و دیگر کشورهای عضو اکو تسریع می‌شود.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ مینا صدیق نوحی – معاون اتکایی و امور بین الملل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران – گفت: گفت: چهارمین نشست کمیته بیمه شورای هماهنگی حمل و نقل ترانزیت اکو(TTCC) و سومین نشست شورای دفاتر کارت سفید اکو (ECO-CB) همچنین کارگاه آموزشی سه روزه کارت سفید، با شرکت کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو و نمایندگان دفاتر کارت سفید اکو در این کشورها، در روزهای ۲۸ آبان تا اول آذر در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و پژوهشکده بیمه در تهران برگزار می‌شود.

معاون بیمه مرکزی افزود: نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) چهار سال پیش طرح پیشنهادی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای برقرار کردن نظام مشترک کارت سفید اکو iبه عنوان کارت بیمه شخص ثالث قابل پذیرش در کشورهای عضو این سازمان در حمل و نقل ترانزیتی را تصویب کردند و برقراری این نظام بیمه ای شخص ثالث مشترک برای وسایل حمل و نقل عبوری هر یک از این کشورها از دیگر کشورهای عضو، اکنون مراحل اجرایی شدن خود را طی می کند.

صدیق نوحی گفت: با اجرایی شدن نظام کارت سفید اکو، وسایل حمل و نقل کشورهای عضو اکو که پیش از عبور ترانزیتی، این کارت بیمه‌ای شخص ثالث مشترک را از هر یک ازکشورهای عضو دریافت کرده باشند می‌توانند بدون نیاز iبه کارت بیمه شخص ثالث جداگانه از دیگر کشورهای عضو اکو، برای حمل بار و مسافر در این کشورها رفت وآمد کنند.

وی افزود: هدف اصلی کارت سفید اکو جبران غرامت زیان دیدگان ناشی از تصادف وسایل نقلیه ترانزیتی خارجی در کشورهای عضو است که پرداخت این غرامت مطابق با قانون بیمه اجباری شخص ثالث محل وقوع اتفاق در همان کشور صورت می‌گیرد و پس از آن موسسه بیمه طرف قرارداد در کشور صادرکننده این کارت، بازیافت می‌گردد. iبه این ترتیب حمل و نقل ترانزیت و تجارت بین این کشورها با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

به گزارش تفسیری روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مسوولان دفاتر نظارت و کارشناسان معرفی شده از سوی دفتر کارت سفید اکو کشورهای ترکیه، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان و ایران از جمله شرکت کنندگان در دوره و کارگاه آموزشی کارت سفید اکو می باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.