برگزاری جلسه فوق‌العاده مرغی در نهاد ریاست جمهوری

چکیده: مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران از برگزاری جلسه فوق العاده‌ای عصر امروز یکشنبه برای ذخیره‌سازی مرغ مازاد برمصرف در نهاد ریاست جمهوری خبرداد.

حسین مقدم نیا در گفتگو با مهر درخصوص وضعیت فعلی تولید گوشت مرغ در کشور اظهارداشت: درحال حاضر روند تولید گوشت مرغ درکشور با توجه به رشد ۱۵ درصدی که نسبت به گذشته داشته است، مثبت ارزیابی می شود.

وی با اشاره به اینکه ماهیانه به طور متوسط بین ۱۰ تا ۱۵ هزارتن گوشت مرغ مازاد برمصرف در کشور تولید می‌شود، گفت: درحال حاضر تولید مرغ بیش از مصرف آن در کشور است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران خاطرنشان کرد: وضعیت تولید مرغ به قدری درکشور افزایش یافته است که برای جمع آوری و ذخیره سازی گوشت مرغ مازاد بر مصرف داخلی از ۱۵ روزگذشته تاکنون درخواست جلسه فوق العاده ای با مسئولان ذیربط کرده ایم.

وی با اعلام اینکه قرار است عصر امروز جلسه مذکور در بخش معاونت اجرایی ریاست جمهوری برگزار شود، گفت: در این جلسه اعضای کارگروه ساماندهی به وضعیت مرغ درکشور متشکل از مایندگان مجلس، معاونین وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و همچنین بخش خصوصی حضور خواهند داشت.

مقدم نیا در ادامه درباره قیمت فعلی مرغ گفت: هم اکنون هرکیلوگرم مرغ زنده درب مرغداری با قیمتی در حدود ۳۰۰۰ تومان عرضه می شود و قیمت هرکیلوگرم گوشت مرغ در بازار درحدود ۴۸۰۰ تا ۵۲۰۰ تومان است.

وی دررابطه با میزان ذخیره سازی گوشت مرغ از دوشنبه هفته گذشته تاکنون گفت: مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت با وجود اینکه از چند روز گذشته اعلام کرده اند که اقدام به جمع آوری و ذخیره سازی  گوشت مرغ مازاد برمصرف کرده اند اما این اقدام به دلیل اینکه در حجم کمی انجام می شود، تاثیری در روند تولید و همچنین روند عرضه و تقاضا در بازار نداشته است.

به گفته این فعال اقتصادی کشور، میزان ذخیره سازی گوشت مرغ مازاد برمصرف داخلی باید میزان قابل توجهی باشد به طوری‌که تاثیر زیادی در بازار بگذارد.

به گزارش مهر، حسن رادمرد معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت دوشنبه هفته گذشته از آغاز ذخیره‌سازی ۱۰۰ هزار تن مرغ در کشور خبرداده و گفته بود که ۲۰ تا ۳۰ هزار تن مرغ مازاد بر نیاز فعلی بر اساس برآورد وزارت جهاد کشاورزی به قیمت ۴۸۰۰ تومان خریداری می‌شود.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.