برگزاری دومین کنگره شعر زنان عاشورایی با محوریت «شاعران جوان»

۱۴م آذر ،

100-400.jpg

مشاور امور ایثارگران مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، گفت: دومین کنگره شعر زنان عاشورایی و انقلاب اسلامی دی ماه برگزار می‌شود و تلاش می‌کنیم که در این اتفاق فرهنگی به شاعران جوان توجه بیشتری شود.

فرح‌روز فاتحی در گفت‌وگو با خبرنگار«زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این خبر، افزود: از اول آذرماه فراخوان شرکت در کنگره اعلام شده و به بیش از ۵۰۰ شاعر از سراسر کشور از طریق پیامک دربارهٔ برگزاری این کنگره و ارسال آثار اطلاع‌ رسانی شده است.

رییس شورای سیاستگذاری دومین کنگره شعر زنان عاشورایی و انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵۰ اثر را دبیرخانه کنگره دریافت کرده است، در ادامه گفت: علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان آذر ماه شعرهای خود را در محورهایی چون «زنان حاضر در عاشورا» مانند حضرت زینب (س)، حضرت رباب (س)، زنان فعال در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با محوریت مادران شهدا و «زنان و بیداری اسلامی» به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

مشاور امور ایثارگران مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری دربارهٔ سبب توجه به شاعران جوان در کنگره شعر زنان عاشورایی و انقلاب اسلامی‌، اظهار کرد: قصد داریم با این کار جوانان را به سرودن در زمینه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تشویق کنیم و شعر آیینی را در کشور گسترش دهیم.

فاتحی در پایان در زمینه سبب وجود وقفه هفت ساله در برگزاری اولین و دومین کنگره شعر زنان عاشورایی و انقلاب اسلامی، گفت: اولین کنگره سال ۸۴ برگزار شد، اما به سبب مهیا نبودن شرایط، قرار است دومین کنگره سال جاری برپا شود، البته اگر سازمان‌های فرهنگی همکاری بیشتری با ما داشته باشند، سعی می‌کنیم سالانه یا دوسالانه این اتفاق فرهنگی را برگزار کنیم.

به گزارش ایسنا، دومین کنگره «شعر زنان عاشورایی و انقلاب اسلامی» ۱۹ دی ماه در حوزه هنری برگزار می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.