برگزاری روزانه یک نشست در بخش اعجاز علمی قرآن

به گزارش خبرنگار ایرنا، بخش اعجاز علمی قرآن در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بیشترین فعالیت خود را متمرکز بر برگزاری نشست‌های علمی و بررسی اعجازهای مختلف قرآن در رشته‌های مختلف کرده است.

در این بخش هر روز یکی از اساتید برجسته در رشته‌های میان رشته‌ای قرآن به بررسی اعجاز علمی قرآن در آن رشته می‌پردازند.

در این بخش روزانه یکی از اعجازهای علمی قرآن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

از اهداف انجمن اعجاز علمی قرآن که در نمایشگاه بین‌المللی بخش مستقلی را به خود اختصاص داده، می‌توان به بسترسازی برای فعالیت عمیق‌تر در موضوع اعجاز قرآن، ایجاد فرصت ارایه ایده‌ها و تحقیقات عمیق با برگزاری کنفرانس اعجاز علمی قرآن، انتشار کتب مؤثر در جهت اطلاع‌رسانی، ترغیب و آموزش علاقه‌مندان اشاره کرد.

از دیگر هدف های این انجمن انجام تحقیقات علمی، فرهنگی در موضوع اعجاز علمی قرآن از طرق گوناگون که از جمله آنها می‌توان به استفاده از توان دانشجویان با حمایت از پروژه‌های کارشناسی ارشد، دکترا و همکاری با مؤسسات تحقیقاتی و پژوهشکده‌ها و دانشکده‌ها در انجام تحقیقات در داخل و خارج از کشور اشاره کرد.

همچنین از هدف های دیگر انجمن علمی اعجاز قرآن به اثبات اعجاز قرآن بر می‌گردد تا به وسیله آن در راستای تقویت ایمان جوانان مسلمان و اثبات حقانیت ائمه معصومین(ع) و نیز فراخوان علاقه‌مندان طالب حقیقت و استفاده کاربردی از روایات و قرآن در مواردی که علم هنوز به آن‌ها دست نیافته است، گام برداشت.

انجمن علمی اعجاز قرآن فعالیت‌های خود را به پنج صورت در معرض دید علاقه‌مندان به بحث‌های میان رشته‌ای قرار می‌دهد، برگزاری سالانه کنفرانس اعجاز قرآن، نخستین زمینه فعالیت انجمن علمی اعجاز قرآن است، این مرکز در ارایه مجله‌های تخصصی، جلسات نقد و بررسی، سایت اینترنتی و شرکت در نمایشگاه‌های مختلف سعی در معرفی فعالیت‌های گسترده خود دارد.

با نگاهی به گذشته فعالیت‌های انجمن اعجاز علمی قرآن می‌توان به گستردگی و فعالیت بسیار زیاد این انجمن در گسترش و معرفی اعجازهای علمی قرآن پی برد، این انجمن موفق شده است تا نخستین همایش ملی اعجاز علمی قرآن را در اردیبهشت ماه سال ۹۱ برگزار کند.

همچنین در بخش دیگری از فعالیت‌های گسترده این انجمن در گذشته می‌توان به بررسی ۱۵۰مورد ادعای اعجاز علمی قرآن، بررسی فعالیت ۱۰ گروه علمی تحقیقاتی در رابطه با اعجاز ، برگزاری جلسات نقد و بررسی، شرکت در کنفرانس ترکیه و کنیا و تشکیل ۷۵ جلسه شورای پژوهشی اشاره کرد.

بخش اعجاز علمی قرآن در شبستان اصلی مصلی تهران، درب ۵۷ و جنب بخش حوزوی نمایشگاه بیستم قرآن کریم هرشب در یکی از ساعت های ۱۹ یا ۲۲ شب پذیرای علاقه‌مندان به بحث‌های میان رشته‌ای و اعجازهای علمی قرآن است.

تهرام/۱۰۵۸/۱۵۵۶/

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۶۹۵۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.