برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در تهران

حمیدرضا خانپور در گفتگو با مهر از برنامه ریزی برای رقابت جوانان زیر ۲۱ سال کشور جهت شرکت در مسابقات جهانی مهارت ۲۰۲۴ آلمان در مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان تهران خبر داد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای تهران، با اشاره به شرکت بیش از ۱۴۵نفر در ۳ رشته، اظهار داشت: منتخبان استانی سیزدهمین مسابقات ملی مهارت پس از شرکت در مسابقات شهرستانی و استانی به مدت سه روز از ۱۶مهرماه سال جاری در رشته های طراحی و فناوری مد (طراحی و دوخت)، آشپزی و شیرینی پزی در مرکز تخصصی آموزش فنی و حرفه ای تهران به رقابت با یکدیگر می پردازند.

خانپور خاطر نشان کرد: برگزاری مطلوب و باشکوه مسابقات، توسعه فرهنگ کار و مهارت آموزی، تشویق جوانان برای رقابت سالم و فراهم آوردن زمینه اشتغال مولد و پایدار؛ از مهمترین اهداف مسابقات در استان تهران خواهد بود.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده و اعتبارات در نظر گرفته شده از سوی سازمان و مشارکت و حمایت بخش خصوصی و همچنین بکارگیری موثر و کارآمد از منابع و امکانات در جهت تجهیز کارگاه ها متناسب با الگوی مسابقات جهانی و خدمات دهی مطلوب به شرکت کنندگان در زمان باقیمانده؛ از مهمترین برنامه ها جهت برگزاری مطلوب مسابقات خواهد بود.

وی بیان داشت: برترین های این رقابت ها در قالب تیم ملی مهارت به اردوهای آماده سازی جهت حضور در چهل و دومین دوره مسابقات جهانی مهارت که در ۲۰۲۴ میلادی در لایزیک آلمان برگزار می شود، اعزام خواهند شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، تصریح کرد: مسابقات جهانی مهارت پیشینه ای بیش از ۵۰ سال دارد که در ایران، سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای ایجاد فضای رقابتی بین جوانان و نیز بهبود کیفیت آموزش های فنی و حرفه ای در کنار ارتقاء استانداردهای مهارتی؛ مسابقات ملی را به صورت سالیانه برگزار می کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.