برگزاری شب شعر بزرگ شهدای جهاد علمی

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

مراسم شب شعر بزرگ شهدای جهاد علمی با حضور بیش از۷۰ نفر از شعرای دانشجو و طلبه در شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ،در این مراسم دکتر جلیل دارا مدیر کل دفتر امور فرهنگی وزارت علوم در سخنانی اظهار داشت :علی رغم ترور چهار دانشمند هسته ای کشورمان ، تقاضای دانشجویان جهت فعالیت در این زمینه افزایش پیدا کرده وشاهد پیشرفت کشور در این عرصه بوده ایم.

وی در ادامه افزود: انقلاب اسلامی ایران توانست پیوند خوبی میان علم ومردم برقرار کند که ثمره این امر پرورش نخبگانی چون شهدای هسته ای کشور بوده است.

دکتر دارا تصریح کرد: شهدای جهاد علمی می توانند الگوی مناسبی برای
دانشگاهیان به عنوان افراد کلیدی که با علم و ایمان ارتباط برقرار کرده اند باشند.

وی با اشاره به اینکه زبان شعر زبان گویایی برای ارائه مفاهیم و ارزشهای دینی هویتی ماست افزود:  شاعران می توانند با استفاده از این ظرفیت به گسترش واشاعه فرهنگ عظیم جهاد وهم چنین پاسداشت و بزرگداشت شهدای عرصه جهاد علمی نقش مهمی را ایفا کنند.

 مدیر کل دفترامور فرهنگی وزارت علوم در پایان با بیان اینکه، سروده های اسلامی وانقلابی معمولا با استقبال خوب مردم مواجه شده است افزود:یکی از برجستگی های شعر آیینی کشور بعد از انقلاب اسلامی این است که توانسته به خوبی پیام،مفاهیم وارزشهای انقلاب ما را به نسل بعد منتقل کند.

این مراسم با حضور۷۰ نفر از شعرای جوان ومطرح کشور و برخی از مسئولان وزارت علوم واستان فارس برگزار شد و در آن اشعاری در وصف شهدای هسته ای قرائت گردید .

گفتنی است مراسم اختتامیه دومین دوره جشنواره شعر طلاب ودانشجویان با تقدیر از برگزیدگان در تالار حافظ شهر شیراز برگزار می شود. /ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.