برگزاری مانور زمین لرزه در محله شریعتی شمالی

۳۱اردیبهشت،

معاون اجرایی ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۹ ، از برگزاری مانور زمین لرزه در محله شریعتی شمالی این منطقه خبر داد.

یوسف خلفزاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: مانور زمین لرزه در محله شریعتی شمالی منطقه ۱۹ به منظور ارتقای سطح آگاهی اعضای گروه ها دوام محلات ۱۳ گانه منطقه ۱۹ برگزار می گردد.
وی با بیان توضیحات بیشتر افزود: مانور زمین لرزه ای با قدرت ۵٫۲ در مقیاس ریشتر با هدف هر چه بیشتر آمادگی شهروندان و ارتقای سطح اعضای گروه های دوام محلات ۱۳ گانه منطقه ۱۹، در مقابله با حوادث طبیعی از جمله زلزله در محله شریعتی شمالی ناحیه ۲ شهرداری منطقه ۱۹ اجرا خواهد شد.
خلفزاده با اشاره به نحوه اجرای این مانور گفت: در سناریویی از پیش تعیین شده این مانور کلیه سازمان ها، از جمله سازمان ایمنی و آتش نشانی، اورژانس تهران، پلیس راهور، نیروی انتظامی ، نیروهای ۱۳۷ شهرداری، اداره گاز، مرکز مخابرات خوش قدم، گروه دوام محله شریعتی شمالی، تمامی فرمانداران گروه های داوطلب واکنش اضطراری محله مشارکت دارند.
وی ادامه داد: در این سناریو، زلزله ای با قدرت ۵٫۲ در مقیاس ریشتر که در محل گسل ری  رخ می دهد، سبب خرابی و آتش سوزی در میدان ماهان شریعتی شمالی شده، نیروهای امدادی، گروههای دوام که آموزش های خود را در ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۹ گذرانده اند.
به منظور امداد رسانی ویژه شهروندان به میدان ماهان اعزام خواهند شد.
خلفزاده با اشاره به اقدامات انجام شده در اجرای این مانور گفت: کلیه سازمانها از جمله آتش نشانی جهت اتفای حریق با تجهیزات کامل امداد رسانی، پلیس راهور خیابانهای منتهی به میدان ماهان را مسدود و از تردد خودروها جلوگیری کرده، وظیفه امنیت محله شریعتی شمالی بر عهده نیروی انتظامی ، وظیفه ارزیابی و کنترل تجهیزات قطع برق، قطع گاز برعهده اداره برق و گاز است.
وی در پایان با اشاره به اقدامات اجرایی دیگر این مانور افزود: در پایان نیز پس از گذراندن بحران تمامی سازمان ها و امداد رسانی با تجهیزات کامل در محل پایگاه پشتیبانی و مدیریت بحران گردهم آمده و اتمام مانور اعلام می گردد./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.