برگزاری مسابقات سراسری مطالعه آثار شهید مطهری در میان دانشجویان لبنان

۲۸اردیبهشت،

motahari.jpg

به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان و با همکاری بخش فرهنگی حزب‌الله لبنان، مسابقات سراسری کتابخوانی از مجموعه‌ای از آثار شهید مرتضی مطهری روز شنبه ۲۸ /۲ /۹۲ در پنج شهر لبنان برگزارش شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کتاب “المعرفه‌ العقلیه والقلبیه” که ترجمه عربی گلچینی از آثار استاد شهید مرتضی مطهری دربارهٔ شناخت انسان و خدا و جایگاه عقل و قلب در مسیر تکامل به سوی خداوند است، قبلاً در میان دانشجویان داوطلب به شرکت در این مسابقات توزیع شده و طی یک ماه و نیم جلسات بحث و بررسی و دسته‌بندی مطالب این کتاب در دانشگاه‌ها و مراکز مختلف فرهنگی لبنان برگزار شد.

سرانجام در روز مسابقه، بیش از ۲۵۰۰ شرکت‌کننده از دانشگاه‌های مختلف لبنان از جمله دانشگاه ملی لبنان، دانشگاه آمریکایی بیروت، دانشگاه سنت جوزف، دانشگاه اسلامیه، دانشگاه عربی بیروت و غیره در شهرهای بیروت، نبطیه، صور، بعلبک و هرمل به‌طور همزمان با شرکت در آزمون سراسری مسابقه علامه شهید مطهری با یکدیگر به رقابت پرداختند.

غضنفر رکن‌آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بازدید از محل برگزاری این آزمون در دانشکده علوم دانشگاه لبنان، با تعدادی از دانشجویان لبنانی و خارجی شرکت‌کننده در این مسابقات به گفت‌وگو پرداخت.

در این بازدید که با حضور سید حسن صحت، وابسته فرهنگی رایزنی سفارت کشورمان انجام شد، رکن‌آبادی هم‌چنین در سخنانی، اشاره کرد: شهید مطهری تنها کسی است که حضرت امام (ره) همه آثارشان را تأیید و پیشنهاد به مطالعه آن‌ها کرده است.

وی ضمن تبریک به جوانان حاضر در جلسه به‌خاطر آشنایی با آثار و اندیشه‌های ارزشمند شهید مطهری، دانشجویان را به استمرار مطالعه و بالا بردن سطح آگاهی علمی و مذهبی خود برای ساختن آینده‌ای روشن پیشنهاد کرد.

سفیر کشورمان در بیروت ضمن تقدیر از همه دست اندرکاران برگزاری این مسابقه بزرگ فرهنگی، برای همه پویندگان و تقویت کنندگان مسیر آگاهی و بصیرت، آرزوی توفیق کرد.

قابل ذکر است در این مسابقات هم‌چنین به‌طور همزمان حدود ۲۵۰ دانشجوی خارجی در نقاط مختلف جهان شامل بیست کشور عربی و اروپایی از طریق اینترنت و به‌صورت آنلاین شرکت کردند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.