برگزاری موفقیت آمیز اجلاس عدم تعهد، شکست سیاست‌های خصمانه استکبار علیه ایران است

‘مهناز بهمنی ‘ روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا،افزود: حضور بیش از ۱۲۰ کشور عضو و ناظر جنبش عدم تعهد در اجلاس تهران که حدود دو سوم کشورهای عضو سازمان ملل را تشکیل می‌دهند در این اجلاس نشانگر تعاملات سازنده جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عضو است.

وی ادامه داد: کشورهای استکباری که بسیاری رسانه‌های مطرح جهان را تحت نفوذ خود دارند، پیش از برگزاری این اجلاس تلاش زیادی را در برای بی اهمیت جلوه دادن و امنیتی کردن این اجلاس داشتند که در نهایت با شکست روبرو شدند.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی درادامه به بیانات مقام معظم رهبری در اجلاس شانزدهم اشاره کرد و افزود: بیانات رهبر معظم انقلاب که از جمله در باره مواضع صلح طلبانه جمهوری اسلامی ایران و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای بیان شد، خیره کننده بود.

بهمنی با اشاره به بازتاب برگزاری موفقیت آمیز اجلاس تهران در رسانه‌های دنیا گفت: حضور هیات‌های عالی رتبه از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در این اجلاس، جایگاه آن را از اهمیت ویژه ای برخوردار کرد و مهر باطلی بر ادعاهای غرب مبنی بر این که ایران در انزوا است، زد.

وی همچنین یادآور شد: موضوعاتی که از سوی کشورهای شرکت کننده در اجلاس مطرح شد، نشان دهنده آن بود که فصل جدیدی برای مدیریت جهانی آغاز شده و اعضای جنبش عدم تعهد در بیانیه پایانی نیز سرفصل‌های آن را تصویب کردند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص دیدارهای پارلمانی هیات‌های شرکت کننده در اجلاس نیز گفت: این دیدارها می‌تواند به لحاظ سیاسی و ایجاد بازارهای جدید اقتصادی و دستیابی کشورها به نقاط مشترک در راستای تقویت همکارها در ابعاد مختلف کمک کند.

شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها به میزبانی جمهوری اسلامی ایران از پنجم تا دهم شهریور ماه در تهران برگزار شد.

در جریان برگزاری این نشست میزبانی اجلاس عدم تعهد به مدت سه سال به جمهوری اسلامی ایران واگذار شد.

این اجلاس که با حضور روسای جمهوری، نخست وزیران، وزرای امور خارجه ، سفرا و کارشناسان ارشد بیش از ۱۲۰ کشور عضو ناظر در تهران برگزار شده بود، جمعه شب(دهم شهریورماه) با تصویب سند اجلاس به کار خود خاتمه داد.

سیام**۱۰۵۳**۱۴۷۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۴۳۵۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.