برگزاری نخستین نشست ششمین دوره مجلس دانش آموزی هفته آینده در تهران

رییس دبیرخانه مجلس دانش آموزی خبر داد:

خبرگزاری پانا:رییس دبیرخانه مجلس دانش آموزی از برگزاری نخستین نشست ششمین دوره مجلس دانش آموزی هفته آینده در تهران خبر داد.

زهرا پناهی روا در گفت گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، با اعلام خبر فوق افزود: اولین نشست ششمین دوره مجلس دانش آموزی هفته آینده در تهران برگزار می شود.

وی ادامه داد: این نشست با حضور مقامات عالی کشوری و ۱۵۰ دانش آموزان به عنوان نماینده گان برگزیده استانها در ساختمان مجلس سابق برگزار می شود.

پناهی روا با بیان اینکه اطلاعات این نشست در چند روز آینده اعلام می شود افزود: این نشست با هدف تقویت هویت اسلامی و ایرانی دانش آموزان، ترویج و تحکیم ارزش های انقلاب اسلامی، تقویت روحیه خود باوری و خود اتکایی، اخلاق اجتماعی، ترویج فرهنگ تعاون، مسئولیت پذیری و زمینه سازی برای مشارکت فکری و عملی دانش آموزان و بهره گیری از رهنمودهای ارزشمند مسئولین ارشد نظام و انتخاب ههیت رییسه دائم ششمین دوره مجلس دانش آموزی برگزار می شود.

گفتنی است، مجلس دانش آموزی از سال ۱۳۸۰ و براساس آیین­ نامه مصوب شورای عالی آموزش و پرورش شکـل گـرفته است که این مجلس ۱۵۰ نماینده دارد که هر ۲ سال یک بار از میـان دانـش­ آموزان سراسر کشور و در پی برگزاری انتخابات سراسری ۳ مرحله ای که به ترتیب در سطح مدارس، مناطق آموزش و پرورش و استانها برگزار می گردد و نمایندگان (۱۴۵ نماینده عادی، ۴ نماینده دانش ­آمـوزان اقلیت مذهبی و یک نماینده استثنایی) در هـر دوره که ۲ سال به طـول مـی­ انجامد امکان طرح نظرات خود را در قالب ۲ نشست دارند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.