برگزاری نشست تبریز نشانگر ناکارآمدی تلاش های نظام سلطه است

احمد علیرضابیگی روز سه شنبه در پایان این نشست در گفت و گو با ایرنا افزود: دستاوردهای اقتصادی جمهوری اسلامی بیانگر روند پرشتاب توسعه در کشور است.

وی اضافه کرد: برگزاری این نشست نشانه اهتمام مسوولان دو کشور ایران و روسیه برای افزایش همکاری های اقتصادی است.

وی با اشاره به سابقه دیرینه روابط آذربایجان‌شرقی با فدراسیون روسیه گفت: تبریز و آذربایجان از گذشته‌های دور شاهد حضور تجار روس در بازار و پروژه‌های مختلف خود بوده است.

علیرضابیگی با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی ایران و روسیه، ظرفیت‌های اقتصادی این دو کشور را مکمل همدیگر قرار داده است، افزود: بر اساس تاکید رییس جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با جایگاه آذربایجان ‌شرقی در مسیر ارتباطی ایران و روسیه، این استان تفاهم‌ نامه‌های متعددی را با استان‌ها و مناطق روسیه به امضا رسانده است.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری بین آذربایجان شرقی و شش منطقه فدراسیون روسیه اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی صرف نظر از جایگاه ویژه در شمال غرب کشور به عنوان مرکز اقتصادی و تجاری و سیاسی، به جهت ارتباط گسترده با کشورهای همسایه و آسیای میانه از جایگاه ویژه فرامرزی نیز برخوردار است.

علیرضابیگی با اشاره به برگزاری موفق اجلاس جاده ابریشم در تبریز، گفت: برگزاری اجلاس بازرگانان ایران و روس در تبریز در این نشست مطرح شد.

نخستین نشست کارگروه همکاری های بین منطقه ای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه امروز با امضای تفاهم نامه ای به کار خود پایان داد.

استفاده از ظرفیت های بین استانی دو طرف، ایجاد مقدمات لازم برای برقراری روابط نزدیک اقتصادی و تجاری، تلاش برای برپایی نمایشگاه های مشترک در استان های مورد نظر و بهره مندی از این ظرفیت بزرگ، برگزاری جلسات و نشست های مختلف برای معرفی زمینه های سرمایه گذاری هر یک از استان ها، علاقه مندی برای ایجاد و راه اندازی خطوط هوایی مستقیم بین مراکز استان ها و ایجاد بسترهای لازم برای تبادلات تجاری و خدمات بانکی و بیمه ای از جمله مفاد این یادداشت تفاهم است.

در این نشست دو روزه مدیران بخش اقتصادی و تجاری و فعالان بخش خصوصی دو طرف در زمینه های مختلف تجاری، اقتصادی، صنعتی، گردشگری و فرهنگی برای توسعه روابط فی مابین میان استان های مختلف دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

معاونان برنامه ریزی استانداران آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، قزوین، گیلان، مازندران و یزد به همراه فعالان اقتصادی و صاحبان صنعت این استان ها هم مذاکراتی با طرف های روسی خود در قالب کارگروه های ویژه داشتند.

مسوولان و فعالان اقتصادی از استان های آستاراخان، چواش، داغستان، تاتارستان، سن پطرزبورگ و چچن در نشست تبریز حضور داشتند.

۷۲۳۲/۵۸۷/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۴۳۸۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.