برگزاری نمایشگاه تولیدات سوریه در تهران گام مهم برای آشنایی با توانمندی ها است

به گزارش ایرنا به نقل از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس ‘علی لاریجانی’ روز یکشنبه با ‘محمد نضال الشعار ‘ دیدار و گفت و گو کرد.

لاریجانی در این دیدار بر اهمیت توسعه و گسترش همکاری های اقتصادی فیمابین دو کشور تاکید کرد و اظهارداشت: همکاری های اقتصادی ایران و سوریه جزو مهمی از روابط برادرانه دو کشور است و باید از تمامی ظرفیت ها و امکانات برای توسعه و گسترش این مراودات بهره برد.

وی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای گسترش روابط همه جانبه اقتصادی – تجاری با سوریه و کمک به این کشور برای عبور از شرایط حساس کنونی اعلام کرد.

رییس مجلس با بیان این که هرگونه دخالت خارجی در سوریه منجر به پیچیده تر شدن و گسترش بحران در منطقه می شود، افزود: ادامه روند کنونی اصلاحات در این کشور و توقف خشونت ها و اقدامات تروریستی می تواند امنیت و ثبات را به این کشور بازگرداند.

لاریجانی همچنین حمایت های دولت و ملت سوریه از جنبش مقاومت و سیاست های ضد رژیم صهیونیستی را مهم ترین عامل کینه ورزی برخی کشورها در منطقه از این کشور دانست.

وی همچنین در این دیدار بر حمایت اصولی ملت ایران از دولت و ملت سوریه در شرایط کنونی تاکید کرد.

محمد نضال الشعار وزیر اقتصاد و بازرگانی سوریه نیز در این دیدار با تقدیر از حمایت های دولت و ملت ایران از مردم این کشور گفت: ملت سوریه در گذشته نیز شاهد فشارهای فراوانی از سوی قدرت های بین المللی برای تحمیل سیاست ها و خواسته هایشان بود اما هر بار با موفقیت و سربلندی توانست دشمنان خود را شکست دهد.

وی تصریح کرد: ملت سوریه در آینده نیز دشمنان را مایوس می کند و سیاست ها و طرح های آنها را شکست می دهد.

وزیر اقتصاد و بازرگانی سوریه همچنین بر اراده این کشور برای توسعه همه جانبه همکاری ها و مناسبات برادران با ایران تاکید کرد.

نضال الشعار، اجرای موافقت نامه تجارت آزاد میان دو کشور را بسیار مهم خواند و افزود: اجرای این موافقت نامه راه را برای توسعه و گسترش همکاری های اقتصادی دو کشور هموار می کند.

سیام**۹۱۳۲**۱۳۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۲۴۳۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.