برگزاری همزمان دومین جشنواره بین‌­المللی فیلم یاس در چهارگوشه کشور

۱۷اردیبهشت،

امسال نیز قرار است تا حضور استان‌ها را با قوت بیشتر و تجربه بهتر دنبال کنیم؛ به همین سبب این جشنواره را درچهارگوشه کشور برگزار خواهیم کرد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس تهران، «مهدی حقیقی» گفت: این مناطق شامل ماکو (درآذربایجان غربی ) ، خرمشهر (درخوزستان)، چابهار (درسیستان و بلوجستان)  و سرخس (درخراسان رضوی) می­شود.
وی دربارهٔ سبب انتخاب این شهرستان‌ها توضیح داد: اگربه نقشه نگاه کنید، این چهار شهرستان در چهار گوشه کشور قرار دارد و جزو مناطق محروم نیز محسوب می‌شود. از سوی دیگر این شهرستان‌ها درمناطق مرزی کشورمان نیز قرارگرفته‌اند و هرکدام نیز منطقه آزاد تجاری به حساب می‌آیند. به همین سبب، این پتانسیل را دارند تا بتوانیم یک اتفاق بین‌المللی را درآنها برگزارکنیم.
حقیقی از تشکیل کارگروه‌هایی در استان‌ها برای بهتر برگزار شدن جشنواره در این شهرستان‌ها خبر داد و افزود: در این استان‌ها کارگروهی نیز با حضوراستانداران، مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تلویزیون برگزار کرده‌ایم  که به زودی جزئیات تصمیم‌گیری‌ها در این کارگروه‌ها به صورت دقیق و مشروح اعلام می‌شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر نتیجه قطعی در خصوص برگزاری جشنواره در این مناطق این موضوع است که برای تمام این مناطق مراسم افتتاحیه و اختتامیه  جداگانه­ای پیش­بینی شده است. همچنین در زمان اختتامیه، هنرمندان، فیلمسازان، تهیه‌کنندگان و برگزیدگان دوره­های قبل و امسال به این مناطق سفر می­کنند و از نزدیک با شهر و مردم خون گرم و فرهنگ آنها آشنا می­ شوند.
مدیر امور استان‌های جشنواره بین‌المللی فیلم یاس تهران در پایان تاکید کرد: اصحاب رسانه نیز در گروه­های جداگانه در استان­های اعلام شده حضور خواهند داشت.
دومین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس تهران به دبیری «محمدرضا عباسیان» در دو بخش مسابقه ایران و مسابقه بین‌الملل از ۱۰ تیرماه لغایت ۱۵ تیرماه در تهران برگزار می‌شود. /ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.