برگزاری چهاردهمین اجلاس اساتید بسیجی دانشگاه‌ها در مشهد مقدس

فروردین ۱۴۰۳

به گزارش حوزه دانشگاه ممتاز نیوز، سهراب صلاحی در آستانه برگزاری بزرگ‌ترین گردهمایی استادان بسیجی دانشگاه‌ها در مشهد با بیان این مطلب عنوان کرد: چهاردهمین اجلاس سالانه اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سراسرکشور از ۲۸ تا ۳۱ مرداد ماه در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الحج امام رضا (ع) و با حضور بیش از هزار استاد دانشگاه – که تعدادی از آن‌ها نیز به اتفاق خانواده‌های‌خود در این اجلاس حضور خواهند داشت – برگزار خواهد شد.

وی افزود: این اجلاس در گام چهاردهم در راستای تحقق نام گذاری سال حماسه سیاسی و اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری هدف گذاری شده است.

صلاحی با اشاره به شعار چهاردهمین اجلاس اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور با عنوان «تحول در علوم انسانی، مبنای ایجاد تمدن نوین اسلامی» اضافه کرد: این اجلاس، کار خود را در قالب کار گروه‌های مختلف در زمان مقرر آغاز خواهد کرد که بیش از۱۰ کار گروه با حضور اساتید و پژوهشگران برجسته دانشگاه‌ها در شهر مشهد پیرامون محورهای مختلف به بحث و تبادل نظر، ارزیابی، آسیب‌شناسی و راهبردهای تازه خواهند پرداخت.

رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور به بعضی از کار گروه‌ها اشاره کرد و یاد آور شد: از جمله این کار گروه‌ها، کار گروه «حلقه‌های صالحین»، «حلقه‌های علمی»، «کار گروه جنگ نرم»، «کار گروه تحول در علوم انسانی» و «کار گروه پژوهش» است.

صلاحی ادامه داد: همچنین در این اجلاس می‌توان به برگزاری نشست سالانه روسای کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اشاره کرد که بی‌شک، برگزاری این اجلاس می‌تواند در تقویت پیوند‌ها و تعاملات بین اساتید بسیج دانشگاه‌ها نقش اساسی را ایفا کند.

وی پیرامون نشست سالانه روسای کانون‌های بسیج اساتید نیز گفت: این نشست می‌تواند فضا و بستری را برای ارزیابی و تحلیل پیرامون موضوعات مهم و ضرورت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور و همچنین مباحث مهم منطقه‌ای بویژه مقاومت مردم سوریه، وضعیت بغرنج کشور مصر، جنبش بیداری اسلامی، اولویت‌ها و چشم اندازهای سیاسی – تاریخی جهان اسلام را دراین نشست فراهم سازد.

به گفته سهراب صلاحی، حضور محققان برجسته و صاحب نام دانشگاه‌ها در این اجلاس می‌تواند دستاوردهایی را برای اساتید در مراکز آکادمیک و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در طول سال، جاری و ساری نماید.

وی با بیان اینکه این اجلاس یک اجلاس ملی است، اظهار داشت: یکی از اتفاقات و تحولات خوبی که در حوزه دانشگاه‌های جهان اسلام در سال‌های اخیر شکل گرفته است تشکیل «اتحادیه اساتید مسلمان دانشگاه‌های جهان اسلام» است که دبیرخانه آن در ایران مستقر است.

صلاحی ادامه داد: شکل گیری و ایده اولیه این اتحادیه که اهداف بین المللی را در سطوح اساتید مسلمان دانشگاه‌های مختلف و جهان اسلام تعقیب می‌کند، می‌تواند یکی از محورهای غیر رسمی اجلاس چهاردهم برای توسعه و گسترش فضای فعالیت این اتحادیه باشد.

رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور تصریح کرد: همه ساله در کنار اساتید داخل کشور، شاهد حضور مدیران ارشد نظام همچون روسای یکی از سه قوه در بعضی از اجلاس‌های قبل بودیم. لذا در این اجلاس نیز با توجه به تنظیم دعوت نامه‌ها و مکاتباتی که تا زمان برگزاری اجلاس چهاردهم صورت خواهد گرفت حتما شاهد حضور مدیران برجسته و پژوهش‌گران صاحب نام کشور در این اجلاس خواهیم بود.

به گفته رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور در روزهای آینده، اسامی چهره‌های ارشد کشور در مراسم افتتاحیه و اختتامیه این اجلاس قطعی خواهد شد.

روابط عمومی سازمان بسیج استادان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور – See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920520000251#sthash.dB9jRjfh.dpuf

انتهای پیام/

منبع: روابط عمومی سازمان بسیج استادان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.