برگزاری چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت سرمایه فکری در زنجان

چهارمین کنفرانس بین المللی سرمایه فکری، سوم و چهارم اکتبر میلادی برابر با ۱۲ و ۱۳ مهرماه خورشیدی در پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علم پایه زنجان برگزار می شود.

به گزارش گروه علمیممتازنیوز،دکتر جلیل خاوندکار دبیر علمی کنفرانس گفت: در این کنفرانس ۱۲۰ مقاله که حاصل پژوهش، ارزیابی ، داوری و تضارب آرای یک ساله بیش از ۸۰۰ اندیشمند و محقق دانش سرمایه فکری از پنج قاره هست در دو روز متوالی ارائه خواهد شد .

وی در ادامه افزود: افزایش ثبت مقالات فارسی دانشمندان ایرانی نسبت به سال های قبل نشان از بومی شدن بیشتر این دانش در ایران است.

رئیس پارک علم و فناوری زنجان ادامه داد: فرآیند یک ساله کنفرانس با استفاده از آخرین پدیده های فناوری اطلاعات، ارتباطات، بدون مبادله کاغذ و بی نیاز از سفرهای کاری برای تشکیل جلسات و مبادله اطلاعات به صورت برخط، تعاملی و زمان واقعی انجام گرفته است.

عضو نقشه راهبری دانش جهانی اظهار داشت: این کنفرانس یکی از سه سلسله کنفرانس مهم سرمایه فکری در جهان است. نخستین سلسله کنفرانس در آمریکای شمالی پایه گذاری شده و نهمین نشست خود را تدارک می بیند .دومین سلسله کنفرانس متعلق به اروپاست که پنجمین کنفرانس آن در حال تدارک است و سومین سلسله کنفرانس متعلق به آسیاست که چهارمین کنفرانس آن در زنجان برگزار شده و ایران را به عنوان مرکز توسعه این رشته از دانش جدید بشری مطرح کرده است.

عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پارک های علمی ایران در مورد سطح مقالات کنفرانس گفت: ارتقای کمی و کیفی مقالات در کنفرانس چهارم به تجربیات دانشگاه ها، صنایع و موسسات منطقه در محیط واقعی کمک کرده و شناسایی ، ارزیابی و بعضاً حسابداری سرمایه فکری را در مقالات جدید نتیجه داده است.استقبال دانشگاه های داخلی و خارجی از همکاری با دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان و همکاری سازمان بین الملل نظیر سازمان بین المللی آموزش علم و فناوری، سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی کشورهای اسلامی، کمیته علم و فناوری اسلامی، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، انجمن پارک های علمی، دانشگاه های بین المللی منطقه چشم انداز و سایر موسسات مهم علم و فناوری به سمت  توافقاتی پیش رفته که کنفرانس آتی با حفظ دبیر خانه دائمی در پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان در دانشگاه تهران یا یکی از کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد.

عضو کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان یکی از پدیده های جدید این کنفرانس را شرکت جدی معاونین مالی و کارشناسی نیروی انسانی سازمان های دولتی و خصوصی زنجان در کنفرانس اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد با این حرکت آگاهانه استاندار و معاون توسعه منابع انسانی استانداری، سازمان های زنجانی به لحاظ عملی نیز پیشرو اجرای طرح های ارزیابی سرمایه فکری در منطقه باشند./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.