برگزاری کارگاه عاشوراشناسی ویژه ایام دهه اول محرم

۰۲م آذر ،

(2).jpg

مسوول اجرایی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد ارومیه از برگزاری کارگاه عاشوراشناسی با حضور دانشجویان، اساتید و کارکنان در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علیرضا جوهری تصریح کرد: کارگاه عاشورا شناسی با حضور دانشجویان ، اساتید و کارکنان در این دانشگاه در دهه اول محرم برگزار می‌شود.

وی افزود: این کارگاه با برگزاری روزانه ۶ ساعت در قالب کارگاه به همرا ه پرسش و پاسخ اجرا شده و به حاضرین در جلسه گواهی پایان دوره اهداء می گردد.

مسوول اجرایی دفتر نهاد دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه بیان داشت: در این کارگاه حجت الاسلام و المسلمین طاهر قره‌باغی از اساتید حوزه علمیه قم و حسینی از اساتید اعزامی اداره مبلغان معاونت امور دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها برای تدریس استفاده می‌شود.

حضور مبلغان و مشاوران مذهبی در ایام محرم در دانشکده‌ها و خوابگاه‌ها و دانشگاه‌های آزاد ارومیه و مهاباد

همچنین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های آزاد استان آذربایجان غربی جهت هر چه بهتر برگزار شدن ایام سوگواری سالار شهیدان در ماه محرم و رفع شبهات دانشجویان و پاسخگویی به سوالات آنها مبلغان و مشاوران اعزامی از قم، در سطح فضای دانشگاه‌های آزاد اسلامی ارومیه و مهاباد اعم از حسینیه، مسجد، خوابگاه‌های دانشجویی مستقر کرده است.

برپایی سخنرانی مذهبی هر روز، برپایی جلسات مشاوره، برگزاری جلسات مذهبی عقیدتی حلقه های معرفت و برپایی ادعیه ازدیگر برنامه های دفتر نهاد رهبری در این دانشگاهها برای ایام محرم خواهد بود.

ویژه برنامه‌های دهه اول ماه محرم در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا کیومرزی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد آذربایجان غربی از برگزاری ویژه برنامه‌های دهه اول محرم با محوریت عاشورا شناسی شامل مواردی چون اجرای فضاسازی محرم، تبلیغات و اطلاع‌رسانی محرم از طرق مختلف، مشارکت‌های دانشجویی در برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در قالب هیات دانشجویی یاس کبود دانشگاه، بسیج دانشجویی و با همکاری دفتر فرهنگ اسلامی در محوطه مزار شهدای گمنام، برگزاری مسابقه کتابخوانی حماسه حسینی، گارگاه عاشورا شناسی توسط اساتید برجسته حوزه علمیه قم برای اساتید،دانشجویان و کارکنان دانشگاه و هم چنین برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی ویژه ماه محرم و برپایی نماز جماعت با شکوه و زیارت عاشورا خبر داد.

برگزاری مراسم سینه زنی عزاداری سید الشهدا(ع) در محوطه دانشگاه آزاد

مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) از روز شنبه ۲۷ آبان تا چهارشنبه اول آذر به مدت ۵ روز با حضور دانشگاهیان دانشگاه آزاد ارومیه به همت هیات دانشجویی یاس کبود دانشگاه ،بسیج دانشجویی و دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه برگزار می‌شود.

این برنامه مصادف با دوم محرم تا ششم محرم با حضور اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه در جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه برگزار می گردد.

لازم به ذکر است،این مراسم معنوی با قرائت زیارت عاشورا قبل از نماز آغاز و بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد دانشگاه با مداحی و آقای صفاری از مداحان شهر ارومیه در محوطه دانشگاه برگزار می گردد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.