برگزاری یادواره های شهدا ضرورت و رسالت امروز جامعه است

سرهنگ ذکی الله خوشبخت روز جمعه در یادواره شهدای روستاهای کرد زبان خلخال با پرداختن به جایگاه رفیع شهادت در اسلام و نظام اسلامی ایران از برگزار کنندگان این مراسم که پس از گذشت بیش از ۳۰ سال از عمر با برکت نظام اسلامی برای اولین بار در سطح روستاهای کرد زبان خلخال برگزار می شود قدردانی کرد.

وی افزود: برگزاری چنین مراسمی زنده کردن یاد و خاطره شهدای گرانقدر و احیای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و نیز ارج نهادن به مقام خانواده های شهدای گرانقدر بوده و هر اندازه در برگزاری مراسم یادواره شهدا تلاش کنیم به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کمک کرده ایم.

وی با بیان این که شهدا همواره ناظر بر اعمال ما بوده و هستند گفت: اگر در دوران دفاع مقدس خواسته شهدا از ما حضور در جبهه ها و نبرد با دشمن بود امروزه خواسته شهدای گرانقدر اطاعت از فرامین رهبر معظم انقلاب و اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی برای مقابله با تحریم های دشمنان نظام اسلامی ایران است.

وی اظهارامیدواری کرد همه مردم با رعایت الگوی مصرف و تولیدکنندگان با افزایش کیفیت تولید خود به خواسته شهدای والامقام جامه عمل پوشانده و دشمنان نظام را یک بار دیگر مایوس کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، نخستین یادواره شهدای گرانقدر روستاهای کرد زبان خلخال با حضور فرماندار ، مسوولان اجرایی ، نظامی و انتظامی ، خانواده معظم شهدا و اهالی ۱۵ روستای کرد زبان شهرستان خلخال برگزار شد.

در این مراسم که به همت حوزه مقاومت بسیج یکم ثارالله و همکاری بنیاد شهید و امور

ایثارگران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز هیات امنای بقعه امامزاده ابوالقاسم (ع) روستای کالار از توابع بخش مرکزی شهرستان خلخال و در محل صحن مطهر این امامزاده برگزار شد برنامه های متنوعی از جمله قرائت شعر توسط شاعران برجسته شهرستان و استان و مداحی اجرا شده و شرکت کنندگان با برپایی مراسم عزاداری یاد و خاطره ۳۴ شهید والامقام روستاهای اکراد خلخال را گرامی داشتند.

۷۱۱۹/۵۹۴/۵۳۰

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.