برگزاری ۱۴ کرسی آزاد اندیشی در نیمسال تحصیلی جاری

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

مدیرمرکز معارف اسلامی و ادبیات فارسی دانشگاه صنعتی اصفهان از برنامه ریزی برگزاری ۱۴ کرسی آزاد اندیشی دانشجویی تا پایان آذرماه سال جاری در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر حسین مطیع با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب به برگزاری کرسی ها ی آزاد اندیشی در سطح دانشگاه های کشور افزود: حضور در این کرسی ها پس از ثبت نام اولیه صورت می گیرد وهر جلسه با نظارت یکی از استادان گروه معارف این دانشگاه بعنوان داور اداره خواهد شد.

وی بحث و مناظره در هرکرسی بین دو گروه دو یا سه نفره بعنوان موافقان و مخالفان را از جمله ویژگی های این کرسی ها عنوان کرد وافزود: مستمعین حاضر در این جلسات در وقت مقرر امکان اظهار نظر بصورت کتبی وشفاهی را خواهند داشت.

عضو هیأت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان زمان برگزاری هر کرسی را ۱۱۰ دقیقه بیان کرد وگفت:کرسی های آزاد اندیشی در نظرگرفته شده حول موضوعاتی چون حقوق زن و مرد، بررسی شبهات مهدویت، بررسی روابط دختر و پسر، نقش ایرانیان در اسلام، ازدواج دانشجویی، دین و آزادی و آسیب شناسی روند آموزشی دروس معارف برگزار خواهد شد.

مدیرمرکز معارف اسلامی و ادبیات فارسی دانشگاه صنعتی اصفهان آسیب ها و فرصت های زندگی خوابگاهی، بررسی جنبه های اعجاز قرآن، جنگ نرم، مسلک های نوظهور، ماهیت واقعی عرفان و تصوف در ایران، افزایش جمعیت ایران آسیب ها، فرصت ها و بررسی شبهات دفاع مقدس را از دیگر موضوعات پیش بینی شده به منظور برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان کرد.

دکترمطیع افزود: متقاضیان حضور در بحث و مناظره این کرسی ها می بایست یک هفته قبل از برگزاری جلسه نسبت به ثبت نام در مرکز معارف اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان اقدام نمایند.

وی در پایان تصریح کرد: به شرکت کنندگان درهر یک از این کرسی ها گواهی حضور اعطا خواهد شد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.