برگزاری ۳۰ جشنواره فرهنگی در دانشگاه‌ها / ایجاد باشگاه دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی

۲۹ آبان ،

New Image1.JPG

معاون فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی از برگزاری ۳۰ جشنواره و یک سوگواره تحت عنوان فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌های علمی کاربردی سراسر کشور طی سال جاری خبر داد.

مهدی فیض در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، ضمن اعلام این خبر افزود: جشنواره دفاع مقدس، جشنواره قرآن و عترت، سوگواره فتح و خون ویژه ماه محرم و غیره از جمله مهمترین این جشنواره‌ها می باشند.

وی ایجاد باشگاه دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی در استان‌ها را از دیگر فعالیت‌های فرهنگی عنوان کرد و افزود: این باشگاه محل حضور یا پاتوق دانشجویان علاقمند به برنامه‌های فوق برنامه خواهد بود که مخاطب اول آن دانشجویان علمی کاربردی می باشند اما سایر دانشجویان علاقمند نیز می‌توانند در باشگاه حضور یابند.

فیض ابراز امیدواری کرد که مدیران واحدهای استانی امکانات اولیه را از طریق استانداری و شهرداری‌های استان خود فراهم کرده تا در سال ۹۱ شاهد راه اندازی حداقل ۵ باشگاه در سراسر کشور باشیم.

وی سیاست کلان دانشگاه علمی کاربردی را توسعه فعالیت‌های آموزشی به اقتضای بازار اشتغال و نوسانات بازار عنوان کرد و گفت: واحدهای استانی مأموریت دارند از طریق شورای گسترش که متشکل از مدیران صنایع ،فنی حرفه‌ای و … فضای اشتغال استان خود را بطور دائم رصد نمایند.

معاون فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطر نشان کرد: شورای گسترش واحدهای استانی حدود ۵ ماه است که شکل گرفته و مأموریت دارد مشاغل موجود در هر منطقه را شناسایی کرده و آن را تبدیل به رشته تحصیلی کنند.

وی اذعان داشت: به عنوان مثال مشاغل سنتی که با ابزار سنتی صورت می‌گیرد اگر با دانش روز تلفیق شود نه تنها از نابودی آن جلوگیری شده بلکه سبب ارتقاء شغل با یک فناوری تازه هم خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.