برگزیدگان بیست و دومین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان معرفی شدند

به گزارش ایرنا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان روز سه شنبه در مراسم اختتامیه بیست و دومین جشنواره تئاتر استانی که در فرهنگسرای جوان زاهدان برگزار شد، گفت: ۳۲ متن نمایش به این جشنواره ارایه شد که از بین آنها ۱۶ متن برای مرحله بازخوانی اثر انتخاب گردید.

حجت الاسلام ˈعباس دانشیˈ افزود: از بین ۱۶ متن نمایشی و اثر تولیدی آن، هشت اثر برای شرکت در بیست و دومین جشنواره تئاتر استانی سیستان و بلوچستان انتخاب شد.

وی بیان کرد: آثار منتخب بیست و دومین جشنواره تئاتر استانی از شهرستان های خاش، ایرانشهر، زابل و زاهدان در روزهای ۱۶ و ۱۷ مهرماه در زاهدان به نمایش درآمد.

او با اشاره به افزایش شمار نمایش های رسیده به جشنواره امسال گفت: در بیست و یکمین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان که در سال گذشته برگزار شد، از ۲۸ متن نمایشی رسیده ۱۲ متن به مرحله بازخوانی راه یافت که از بین آنها هشت نمایش در جشنواره به اجرا درآمد و در نهایت دو نمایش برای شرکت در جشنواره منطقه ای تئاتر کشور انتخاب شد.

به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم آرای هیات داوران بیست و دومین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان روخوانی شد.

هیات داوران بیست و دومین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان به ˈابوبکر نرماشیریˈ برای طراحی بروشور نمایش ˈتهارماهˈ، ˈکامبیز سرحدیˈ برای نورپردازی نمایش ˈشکلاتˈ، ˈفاطمه حسن زهیˈ برای طراحی لباس نمایش ˈتهارماهˈ و ˈاسماعیل اسکندریˈ برای طراحی لباس نمایش ˈشکلاتˈ لوح تقدیر اهدا کرد.

بنا به رای هیات داوران، جایزه بخش موسیقی شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ دو میلیون ریال به موسیقی نمایش ˈتهارماهˈ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ دو میلیون ریال به طور مشترک به ˈجمال ناصر ملازهیˈ طراح صحنه نمایش ˈتهارماهˈ و ˈرامین رخ فروزˈ طراح صحنه نمایش ˈری راˈ اختصاص یافت.

هیات داوران به ˈمحدثه میرشکارˈ و ˈفهیمه مهروهˈ بازیگران نمایش ˈدیوارˈ و ˈویدا داودیˈ بازیگر نمایش ˈشاید اگر امشب باران بباردˈ لوح تقدیر اعطا کرد.

مقام سوم بازیگری زن این جشنواره به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به ˈفرشته انصاریˈ در نمایش ˈشاید اگر امشب باران بباردˈ، مقام دوم بازیگری زن به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ دو میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به ˈنسرین سارانیˈ در نمایش ˈتهارماهˈ، مقام اول بازیگری زن به همراه دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به ˈآناهیتا ریسبافˈ در نمایش ˈری راˈ رسید.

هیات داوران بیست و دومین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان به ˈمهدی تقی زادهˈ بازیگر نمایش ˈ توهم یک واقعیتˈ و ˈاحمد گلبیگیˈ بازیگر نمایش ˈدیوارˈ لوح تقدیر اعطا کرد.

مقام سوم بازیگری مرد این جشنواره به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به ˈحمیدرضا سلیمانیˈ در نمایش ˈشکلاتˈ، مقام دوم بازیگری به همراه لوح تقدیر و و جایزه نقدی به مبلغ دو میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به ˈرضا عمرانی نسبˈ در نمایش ˈشکلاتˈ، مقام اول بازیگری مرد به همراه دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به ˈنصیر برهان زهیˈ در نمایش ˈتهارماهˈ اختصاص یافت.

هیات داوران بیست و دومین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان به ˈغلامرضا پودینهˈ یکی از هنرمندان عرصه تئاتر استان دیپلم افتخار و جایزه نقدی اعطا کرد.

همچنین هیات داوران این جشنواره با اهدای لوح و جایزه نقدی از ˈحمید لشکریˈ و ˈروحیه خضریˈ بازیگر و کارگردان نمایش ˈآن سه نفرˈ به دلیل تلاش مستمر آنان در عرصه هنر نمایش تقدیر به عمل آورد.

مقام سوم کارگردانی این جشنواره به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ دو میلیون ریال به ˈرامین رخ فروزˈ برای نمایش ˈشکلاتˈ، مقام دوم کارگردانی به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون ریال به ˈنذیر برهان زهیˈ برای نمایش ˈتهارماهˈ، مقام اول کارگردانی به همراه دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ چهار میلیون ریال به ˈآناهیتا ریسبافˈ برای نمایش ˈری راˈ اختصاص یافت.

مقام سوم نمایشنامه نویسی این جشنواره به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ دو میلیون ریال به ˈامید رضا میرˈ نویسنده نمایش ˈشکلاتˈ، مقام دوم نمایشنامه نویسی به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون ریال به ˈسجاد افشاریانˈ نویسنده نمایش ˈری راˈ، مقام اول نمایشنامه نویسی به همراه دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ چهار میلیون ریال به ˈجواد ناصر ملازهیˈ نویسنده نمایش ˈتهارماهˈ رسید.

بنا به رای هیات داوران بیست و دومین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان دو نمایش ˈری راˈ به کارگردانی ˈآناهیتا ریسبافˈ از زاهدان و ˈتهارماهˈ به کارگردانی ˈنذیر برهان زهیˈ از ایرانشهر به جشنواره منطقه ای تئاتر کشور راه یافت.

۷۳۱۵/۷۴۳۷

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.