برگزیدگان جشنواره عکس بوی عیدی معرفی شدند

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، شرکت فرهنگ فیلم تهران وابسته به انتشارات علمی و فرهنگی که جشنواره عکس ‘بوی عیدی’ را با هدف ثبت جلوه ها و تصاویر از آئین و رسوم نوروز برگزار کرده بود،امروز در مراسمی از برگزیدگان این رقابت هنری تقدیر کرد.

براساس این گزارش،در این مراسم از ‘جمشید فرجمند فردا’ از بیجار کردستان،’عبدالرضا کاکایی’ از کرمانشاه و ‘نوید عزیزی’ از ارومیه به عنوان نفرات اول تا سوم تقدیر شد و جوایزی نقدی،لوح تقدیر و ۳۰درصد تخفیف شرکت در کلاس های شرکت فرهنگ فیلم به آنها اهدا شد. همچنین باحضور داوران این جشنواره از آثار این هنرمندان رونمایی شد.

دراین مراسم که با حضور هیات انتخاب و جمعی ازهنرمندان شرکت کننده برگزار شد،از ‘علیرضا عباسی ‘ از شیراز و ‘ابوذربندری دریاسری’ از گیلان تقدیر به عمل آمد.

‘علی زارعی دریابندری’ مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی در این مراسم گفت: آنچه هنر را در آینده ماندگار می کند،همانا هنرمتعالی و ارزشی است.

وی ادامه داد:همان طور که تئاتر مادر هنر سینماست،عکاسی را هم می توان از ریشه های هنرهای تجسمی برشمرد.

به گفته وی،افرادی که به دنبال هنر عکاس می روند،دارای نوعی فرهیختگی هستند.

‘امیرعباس تقی پور’ مشاور مدیرعامل فرهنگ فیلم تهران نیز گفت:حضور ۱۳۰ هنرمند از ۵۱ شهر و شهرستان سراسر کشور نشان دهنده وجود استعدادهای بیشمار درعرصه عکاسی است.

وی بر لزوم توجه به استعدادهای جوان دراین رشته تاکید کرد و گفت:حوزه عکاسی درعرصه فرهنگ و هنر بیش از هر بخش دیگری متاثر از فناوری است .

‘مهناز حقیقی’ دبیرجشنواره نیز گزارش کوتاهی از برگزاری این رقابت هنری ارائه کرد و علیرضا کریمی صارمی به نمایندگی از سوی هیات انتخاب بیانیه هیات داوران را قرائت کرد.

در این مراسم ‘علیرضا کریمی صارمی’،’مسعود زنده روح کرمانی’ و ‘سعید دستوری’ کار داوری بیش از ۶۵۰ اثر از ۱۳۰ هنرمند را برعهده داشتند که از این تعداد ۴۳ عکس به مرحله نمایشگاه جشنواره را یافت .

نمایشگاهی از ۴۳ اثر برتر این رقابت در نگارخانه ایوان این انتشارات در معرض نمایش گذاشته شده است.

فراهنگ**۹۱۷۳**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۶۲۸۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.