برگزیدگان مسابقات ساخت بازی خلیج فارس جایزه خود را از رئیس جمهور دریافت می‌کنند

۰۹اردیبهشت، فاوانیوز : مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور با اشاره به برگزاری مسابقات ۴ روزه ساخت بازی رایانه‌ای با موضوع خلیج فارس،گفت: تیم‌های برگزیده در اختتامیه جشنواره خلیج فارس جایزه خود را از دست رئیس جمهور دریافت می‌کنند.

به گزارش فاوانیوز به نقل از فارس , بهروز مینایی امروز در نشست خبری که در محل اداره کل ارشاد استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی خلیج فارس، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور به تناسب هر کدام از اتفاقها محصولی را به دوستداران خلیج فارس ارائه می‌دهد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور افزود: در سال اول بازی میرمهنا با بیش از ۲۰۰ هزار فروش میان دوستداران این حوزه عرضه شد.

وی بیان داشت: سال قبل نیز بازی فریاد آزادی در دست تولید قرار گرفت و تا تابستان امسال نیز عرضه خواهد شد.

مینایی اضافه کرد: در سال جاری نیز با توجه به اینکه جشنواره خلیج فارس حالت بین‌المللی یافته است ۴ رخداد پیگیری خواهد شد و بازی هایی از جمله جزیره ابوموسی و نبرد خلیج فارس تولید و عرضه می‌شود.

وی بیان داشت: بازی اول یکی از بهترین بازی‌های استراتژیک منابع در مورد جزیره ابوموسی است که پیش تولید آن دو روز بعد در اختتامیه جشنواره به دست می‌آید.

مینایی ادامه داد: این بازی در نوع استراتژیک، ساختمان‌سازی و ایجاد منابع در جزیره ابوموسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در اختیار بازیکن قرار می‌گیرد بطوریکه بازیکن باید با مدیریت منابع از کشور و این جزیره دفاع کند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور اضافه کرد: بازی دوم (نبرد خلیج فارس) به صورت آنلاین تهیه شده است و از طریق اینترنت اجرا می‌شود به طوریکه کاربران بسیاری را از کل جهان جذب می‌کند.

به گفته مینایی این بازی با گنجایش ۵ هزار نفر بازیکن آماده شده است.

 مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور یادآور شد: این بازی با هدف‌گیری دفاع از جزیره ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ طراحی شده است.

وی همچنین به رخداد دیگری در حول جشنواره بین‌المللی خلیج فارس اشاره کرد و بیان داشت: مسابقات ۴ روزه ساخت بازی با موضوع خلیج فارس از جمله این رخدادها است.

مینایی گفت: ۱۴ تیم از ۵ تا ۸ اردیبهشت ماه جاری از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ مشغول ساخت بازی می باشند و در نهایت داوران این محصولات را داوری خواهند کرد به طوریکه در اختتامیه جشنواره محصولات برتر انتخاب و معرفی می‌شوند.

وی یادآور شد: جشنواره بازی‌سازی دانشجویی در پایان اردیبهشت ماه نیز برگزار خواهد شد.

مینایی با بیان اینکه حدود ۶ میلیون تومان جایزه برای هر تیم در نظر گرفته شده است بیان داشت: تیم‌ها متشکل از دو تا ۶ نفر تشکیل می‌شوند و بهترین بازی‌سازان ایرانی این جشنواره را داوری می‌کنند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور خاطرنشان کرد: تیم‌های برگزیده در بندرعباس از دست رئیس جمهور جایزه خود را دریافت می‌کنند.
فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.