برگزیدگان منطقه‌ای مستقیم به جشنواره فیلم کوتاه راه می‌یابند

هاشم میرزاخانی مدیرعامل انجمن سینمای جوان ضمن بیان این مطلب در توضیح کم و کیف برگزاری نخستین دوره جشنوار هنرجویان فارغ‌التحصیل این انجمن در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: پس از ۱۹ سال طرح درس‌های آموزش فیلمسازی بازنگری شده و طرح درس‌های جدید با متدهای تازه بر پایه دیجیتال برنامه‌ریزی شد که مجموع آنها ۱۶ عنوان درس در چهار ترم است.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از نکات قابل توجه در پروسه پرورش استعدادها در انجمن سینمای جوان درنظر داریم که پس از یک دوره کاملا علمی فشرده که امسال شاهد فارغ‌التحصیل شدن نخستین دوره آن هستیم دروس تکمیلی در جهت آموزش کامل هنرجویان بگذاریم به این معنا که هریک از هنرجویانی به هر رشته تخصصی که در حوزه سینما علاقمند هستند به طور تکمیلی آن حرفه به خصوص را آموزش ببینند و در نهایت مدرک فنی و حرفه‌ای کسب می‌کنند.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه گفت: خوشبختانه شاهد هستیم که امروزه این جشنواره سینمایی در دنیا به یک برند تبدیل شده‌است. از همین‌رو در نظر داریم در این دوره از جشنواره علاوه‌بر آنچه در گذشته داشته‌ایم یک کارگاه فیلمنامه‌نویسی برگزار کنیم و مجموع فیلم‌های برتر در حوزه فیلم‌های کوتاه در بخش “بهترین بهترین‌های” جشنواره نمایش داده می‌شود.

این مدیر سینمایی در ادامه با اشاره به بازخوردهایی که پس از برگزاری هر دوره از جشنواره فیلم کوتاه دریافت می‌کند گفت: یکی از اتفاق‌های خوب که بعد از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه دریافت می‌کنیم پتانسیل‌های تولیدی است که در بین گروه‌های فیلمساز ایجاد می‌شود به این معنا که شاهد هستیم افراد مختلف در حوزه‌های متفاوت تولیدی گردهم می‌آیند و مقدمات تولید فیلم بعد را فراهم می‌کنند. همچنین جوایزی در قالب حمایت از تولید آثار افراد گنجاده‌ایم در واقع با این شیوه کارگردان‌های جوان می‌دانند که تهیه‌کننده برای تولید آثار خود دارند.

هاشم میرزاخانی در پاسخ به این سئوال که برگزاری جشنواره‌های متعدد از جمله جشنواره‌های منطقه‌ای در کنار جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران فکر نمی‌کند که در شرایط فعلی نیازی به برگزاری جشنواره منطقه‌ای انجمن سینمای جوان نیست گفت: برگزاری جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان فقط صرف یک نمایش نیست و خوشبختانه در شرایط فعلی جشنواره‌های منطقه‌ای برای فیلمسازان شهرستانی سکوی پیشرفت است و نمی‌توان ارزش‌های این جشنواره را نادیده گرفت.

وی در پایان افزود: یکی از برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای که برای برگزیدگان جشنواره سینمای منطقه‌ای انجمن سینمای جوان در نظر گرفتیم این است که برگزیدگان این دوره از جشنواره آثارشان بدون هیچ ارزیابی به جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راه می‌یابد و این یکی از سه امتیاز مثبتی است که در طول سه دوره‌ای که به عنوان مدیرعامل انجمن سینمای جوان فعالیت می‌کنم در نظر گرفته شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.