برگزیدگان کارگاه عکاسان انقلاب و دفاع مقدس معرفی شدند

۲۰م دیماه ،

برگزیدگان سفر کارگاهی عکاسی انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس به کرمانشاه و ایلام عصر روز ۱۹ دی طی مراسمی با حضور این عکاسان معرفی شد.

به گزارش هنرآنلاین، انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس هر ساله سفرهای مختلفی برای عکاسان حوزه‌ی مستند و اجتماعی در نقاط مختلف کشور برگزار می‌کند و حاصل این سفرها را علاوه بر آنکه به صورت نمایشگاهی ارائه می‌کند طی مراسمی به برگزیدگان این بخش‌ها جوایزی اهداء می‌نماید.

آخرین سفر انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس به دو شهر ایلام و کرمانشاه اختصاص داشت که طی آن ۲۵ عکاس حضور پیدا کردند و آثاری را با مضامین اجتماعی خلق کردند.

عصر روز قبل ۲۵ عکاس طی مراسمی در تالار اسوه حاضر شدند و به عکس‌های شرکت کنندگان که بر روی میزی قرار گرفته بود و با کدهایی نماگذاری شده بودند، رای دادند.

محمدحسین حیدری رییس انجمن عکاسان انقلاب دفاع مقدس بعد از انجام رای‌گیری و پیش از اعلام برگزیدگان با اعلام گزارشی کوتاه از سفرهای انجمن گفت: از بین تمام عکس‌هایی که توسط هنرمندان عکاس شرکت کننده در کارگاه عکاسی می‌شود، چیزی حدود ۴۰ تا ۵۰ عکس برای نمایش در استان‌ها انتخاب می‌گردد و ما در یک نمایشگاه مجزا نیز به عکس‌هایی می‌پردازیم که معضلات و مشکلات اجتماعی را بررسی کردند و این آثار را در مجلس شورای اسلامی ارائه می‌کنیم.

رئیس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس خاطر نشان کرد: این عکس‌ها زوایایی را در بر می‌گیرد که شاید بسیاری از سیاست‌مداران ما طی سفرهای استانی آنها را ندیده باشند. اما ما برپایی نمایشگاه چشم سوم» این گوشه‌های پنهان از زندگی مردمان شهرهای مختلف را پیش روی آنها قرار می‌دهیم تا به واسطه آن تصمیمات درستی از سوی دولتمردان اتخاذ شود.

حیدری در پایان سخنانش خطاب به عکاسان حاضر در مراسم گفت: وظیفه و رسالت عکاسان نشان دادن درست حقایق پیرامونمان است و از همین رو انجمن برای سفرهایی که دارید شما را حمایت می‌کند. زیرا این سفرها با وجود آنکه سود مالی برای ما ندارد اما سبب می‌شود بخش مهمی از رسالت اجتماعی‌مان را محقق کند.

در پایان این مراسم نیز برگزیدگان کارگاه سفر به ایلام و کرمانشاه طی نظرسنجی خود عکاسان اعلام شد.

براین اساس سیدحسن موسوی با هفت رای نفر برگزیده این کارگاه بود و بعد از آن داوود عامری و حسن قائدی به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

در بین کل آثار نیز محمد لطیفیان عکاسی بود که تمامی عکس‌هایش از این سفر از سوی حاضران حداقل یک رای آورده بود و به عنوان برگزیده معرفی شد.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.