برگ برنده ایران در مقابله با تحریم نفتی اتحادیه اروپا

همزمان با اجرای رسمی طرح تحریم نفت ایران توسط اتحادیه اروپا، بزرگترین نفتکش جهان با ظرفیت ۲.۲ میلیون بشکه در آبهای حاکمیتی ایران در خلیج‌فارس مستقر شده که از این ترمینال شناور به‌عنوان برگ برنده جدید برای مقابله با تحریم نفتی یاد می‌شود.
خبرگزاری ایسنا: همزمان با اجرای رسمی طرح تحریم نفت ایران توسط اتحادیه اروپا، بزرگترین نفتکش جهان با ظرفیت ۲.۲ میلیون بشکه در آبهای حاکمیتی ایران در خلیج‌فارس مستقر شده که از این ترمینال شناور به‌عنوان برگ برنده جدید برای مقابله با تحریم نفتی یاد می‌شود.

با اجرای رسمی طرح تحریم نفت ایران توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا از روز جاری (اول جولای ۲۰۱۲ میلادی)، بزرگترین نفتکش جهان در آبهای حاکمیتی ایران در خلیج فارس مستقر شده است.

با استقرار این نفتکش غول پیکر، ایران بزرگترین ترمینال شناور (اف.اس.یو) ذخیره سازی نفت جهان را در خلیج فارس راه‌اندازی کرده که عملا ظرفیت ذخیره سازی نفت خام کشور را در مواجهه با تحریم‌ها افزایش داده است.

مسئولان وزارت نفت پیش بینی می کنند با استقرار این ترمینال شناور امکان برنامه ریزی بلندمدت تری برای متنوع سازی بازارهای صادرات نفت کشور فراهم شود.

برای ساخت این ترمینال شناور حدود ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری شده، ضمن آنکه این تاسیسات فراساحلی نفت از ظرفیت ذحیره سازی حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت خام برخوردار است.

کارشناسان اقتصادی از افزایش ظرفیت ذخیره سازی نفت به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با تحریم صادرات نفت ایران یاد می کنند و با افزایش ظرفیت ذخیره سازی، قدرت چانه زنی صنعت نفت کشور برای بازاریابی و افزایش صادرات طلای سیاه فراهم خواهد شد.

علاوه بر این، شرکت ملی نفت ایران برای سالجاری راه‌اندازی ۳ میلیون بشکه ظرفیت ذخیره‌سازی جدید و نصب گوی شناور (SPM) در غرب آبهای خلیج فارس را هم در دستور کار قرار داده است.

در حال حاضر حدود ۹۸ درصد صادرات نفت خام ایران از طریق پایانه نفتی خارگ انجام می‌شود که در این شاهراه اصلی صادرات نفت خام ایران بیش از ۴۰ مخزن با ظرفیت ذخیره سازی حدود ۲۲ میلیون بشکه نفت خام ایجاد شده است.

بر اساس سند چشم انداز ۲۰ ساله باید با ساخت و توسعه مخازن جدید ذخیره سازی در مجموع ظرفیت ذخیره نفت خام در این پایانه به حدود ۳۱ میلیون بشکه افزایش یابد.

با توجه به برنامه شرکت ملی نفت برای افزایش ظرفیت تولید نفت ایران به بیش از پنج میلیون بشکه در روز تا پایان برنامه پنجم توسعه هم اکنون ساخت مخازن جدید نفت در پایانه نفتی جزیره خارگ آغاز شده است.

ساخت چهار مخزن جدید ذخیره سازی نفت خام با مجموع ظرفیت چهار میلیون بشکه نفت در پایانه جزیره خارگ آغاز شده است.هدف از ساخت این مخازن جدید افزایش ظرفیت عملیات ذخیره سازی و رسیدن به استانداردهای بین‌المللی از برنامه‌های تعریف شده در شرکت پایانه‌های نفتی ایران است.

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۱۰۷ نفر   |   تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۱ تیر
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , ایران, تحریم, تحریم نفت


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.