بر عملکرد کارگران ساختمانی نظارت نمی‌شود

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: کارگران ساختمانی از عوامل اصلی اجرایی هر ساخت و ساز می باشند اما متاسفانه بر عملکرد و کار آن‌ها توسط هیچ جایی نظارت صورت نمی‌گیرد، در حالی که این نظارت ضرورت است.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) مرادعلی واهبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: متاسفانه اغلب کارگران ساختمانی شاغل در ساختمان‌سازی‌های کشور و استان، فاقد گواهی‌نامه مهارت می باشند.

وی افزود: کارگران جز اشخاص شاغل می باشند اما تحت نظارت هیچ ارگانی نیستند و آن‌ها درآمدهای خوبی را کسب می‌کنند ولی هنوز ساماندهی و مورد شناسایی قرار نگرفته‌اند.

واهبی تصریح‌کرد: طبق مصوبه مجلس و براساس ماده ۴ قانون نظام مهندسی ساختمان باید کارگران ساختمانی با کمک وزارت کار و سازمان فنی و حرفه‌ای شناسایی شوند و تحت مهارت آموزی قرار گیرند اما متاسفانه این کار برای تعداد محدودی در کشور انجام شد و این طرح ادامه نیافت.

عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان خوزستان ادامه‌داد: کارگرانی که گواهی مهارت ندارند به هیچ جایی پاسخگو نیستند و این کارگران به صورت غیررسمی کار می‌کنند.

وی گفت: انتظار داریم اداره کار و سازمان فنی وحرفه‌ای جهت ساماندهی و شناسایی کارگران ساختمانی به منظور کسب مهارت برای کارگران ساختمانی اقدام کنند و این کارگران با توجه به نوع مهارت در مجموعه‌های صنفی قرار گیرند.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.