بزرگان شعر و ادب در نشست‌های «قرآن و ادبیات» حضور می‌یابند

رضا حمیدی، مشاور و مسئول برنامه‌ها و پیگیری‌های ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برنامه‌های این وزارتخانه در غرفه‌ای ویژه در نمایشگاه قرآن به خبرنگار مهر گفت: ما امسال آثار شاعران کشورمان که در زمینه و موضوع قرآن سروده شده‌اند، گردآوری کرده و در قالب تابلوهایی به خط خوش در سالن شعر و ادب نمایشگاه قرآن به نمایش گذاشته‌ایم.

وی ادامه داد: اکثر شاعران ما از گذشته تا امروز شعرهایی متاثر از قرآن و با مضامین قرآنی دارند و به همین منظور ما این نمایشگاه را تدارک دیدیم. برخی از این تابلوها به خط خود شاعران در قید حیات است و درباره دیگر شاعران هم به خط خوش خطاطی شده‌اند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برپایی مشاعره‌های قرآنی نیز اینگونه خبر داد: هر روز برنامه مشاعره قرآنی در نمایشگاه برگزار می‌شود که افراد از هر گروه سنی می‌توانند در آن شرکت داشته باشند. در راستای این برنامه کتاب شعرهای قرآنی تدوین خواهد شد که برای مشاعره قرآنی کاربرد خواهد داشت.

حمیدی افزود: در حال حاضر این برنامه توسط یکی از شاعران کشور اداره می‌شود، ولی از نیمه ماه رمضان اسماعیل آذر اجرای آن را برعهده خواهد گرفت. همچنین نشست‌های «قرآن و ادبیات» هر شب برگزار می‌شود که افرادی چون مهدیه الهی‌قمشه‌ای، سیدناصر هاشم‌زاده، اسماعیل آذر، محمدجعفر محمدزاده (معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد)، سیدعلی موسوی گرمارودی، علی معلم، بهاء‌الدین خرمشاهی، جهانگیر الماسی و … در آنها حضور خواهند یافت.

وی در پایان از برپایی مراسم شعرخوانی شاعران خبر داد و گفت: این برنامه نیز هر روز اجرا می‌شود و شاعرانی چون سعید بیابانکی، عباسعلی براتی‌پور، حسین اسرافیلی، محمود حبیبی کسبی، یوسفعلی میرشکاک، فاضل نظری، محمود اکرامی‌فر و … در آن حضور خواهند یافت. اجرای مناجات‌خوانی هر شب توسط یکی از خوانندگان کشور نیز از برنامه‌های پایانی غرفه وزارت ارشاد است.

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در حال حاضر در مصلای تهران در حال برپایی است و تا روزهای پایانی ماه رمضان نیز ادامه خواهد داشت.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.