بزرگترین آب شیرین کن صنعتی در جنوب کشوراحداث می‌شود

مدیر HSE یک شرکت پتروشیمی از احداث پروژه بزرگ آب شیرین کن صنعتی در جنوب کشور خبر داد و گفت: این مسئله در جلوگیری از برداشت آب از رودخانه کارون بسیار دارای اهمیت است.

بزرگترین آب شیرین کن صنعتی در جنوب کشوراحداث می‌شود

به گزارش ممتاز نیوز، محمدعلی خادمیان در بیستمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع توسعه پایدار یک اصل در برنامه استراتژیک است. بر همین اساس تکالیفی را بدین منظور در نظر گرفته ایم.

وی افزود: یکی از مباحث عمده، موضوع فلرها است و در صدد بوده ایم که گازهای سر چاه نفت را که سوزانده می‌شود خاموش کنیم و محصولات با ارزش تر در نظر گرفته شود. بر همین اساس سه پروژه د اریم که یکی پروژه بیدبلند خلیج فارس است که روزانه حدود ۶۰۰ میلیون فوت مکعب از گازها را در این پروژه اصلاح کرده ایم که در حالی که این گازها سوزانده می‌شد ولی اکنون تبدیل به محصولات با ارزشی مانند اتان می‌شود.

خادمیان ادامه داد: پروژه دوم مکمل پروژه اولی است به اعتبار یک میلیارد دلار است که خوراک پالایشگاه بیدبلند را کامل می‌کند. همچنین پروژه سوم، پروژه یادآوران خلیج فارس بوده که روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز را از فلرهای منطقه جدا و به محصولات با ارزش افزوده تبدیل می‌کند.

مدیر HSE شرکت پتروشیمی خلیج فارس در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر در پالایشگاه گاز بید بلند از طریق جمع آوری فلز، سالانه ۱۷ میلیون تن کربن را از رهایش آن جلوگیری می‌شود.

وی در ادامه به اقدامات ارزشمند مدیرت آب خوزستان و ماهشهر اشاره و تاکید کرد: به طور همزمان چنین موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم که یکی از آنها احداث آب شیرین کن صنعتی است. از طریق این پروژه، آب دریا شیرین و در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد که این موضوع کمک بسیار شایانی به مسئله آب خوزستان دارد و بار بزرگی را از دوش کارون بر می‌دارد تا با استفاده بهینه از آب دریا و شیرین کردن آن در صنعت، آب‌های دیگر صرف موضوعاتی مانند کشاورزی می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر روزانه فقط ۷۰ هزار متر مکعب آب در بندر امام مصرف می‌کنیم و به طور کلی حدود ۲۲۰ هزار متر مکعب در روز در ماهشهر، برداشت آب از رودخانه کارون داریم.
مدیر HSE شرکت پتروشیمی خلیج فارس در پایان تصریح کرد: بازچرخانی آب و بهره مندی از پروژه آب شیرین کن در بهبود وضعیت آب در منازل جنوبی پایتخت و شهرهای دیگر بسیار دارای اهمیت است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.