بزرگترین محفل قرآنی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا در این محفل نورانی آقایان سید مصطفی الغالبی قاری و موذن حرم مطهر امام حسین (ع) ، حامد شاکر نژاد از قاریان ممتاز بین المللی کشورمان و استاد اسامه سامی الحواری از قاریان برجسته مصری آیاتی از کلام الله مجید قرائت کردند که با استقبال پر شور شرکت کنندگان روبرو شد.

همچنین استاد حاج رضا عابدین زاده حافظ کل قرآن کریم از جمهوری اسلامی ایران نیز در این محفل با شکوه به قرائت آیه های انتخابی قرآن کریم از سوی شرکت کنندگان پرداخت و شماره آیه ، صفحه ، سوره مورد نظر ، تعداد آیه های آن سوره و شان نزول آن را اعلام کرد که با حیرت و تعجب و در عین حال صلوات های مکرر شرکت کنندگان مواجه گردید.

بر پایه این گزارش : همچنین در مراسمی در صحن جامع رضوی جشن شامگاه ولادت با سعادت امام هشتم (ع) نیز برای دومین شب متوالی با حضور انبوه زائران و مجاوران برگزار شد.

در این مراسم که بعد از نماز مغرب و عشا آغاز شد ، محمود کریمی از مداحان کشورمان در وصف امام رئوف حضرت رضا (ع) مدیحه سرایی کرد.

جشن های میلاد امام رضا (ع) همچنین در روز جمعه با ویژه برنامه های گلباران حرم مطهر رضوی ، نواختن نقاره ها در دو نوبت ، سخنرانی ها و مداحی ها در صحن ها و رواق های این مکان مقدس و تشرف هزاران زائر با شاخه های گل ادامه یافت.

این جشن ها امروز در گوشه گوشه شهر مقدس مشهد و سایر شهرستانهای استان خراسان رضوی نیز برگزار شد و مردم ولایتمدار این خطه ارادت خود نسبت به هشتمین خورشید تابناک آسمان امامت و ولایت را نشان دادند.

تعویض پرچم گنبد طلایی بارگاه منور رضوی ، گلباران حرم توسط خادمان آستان قدس رضوی ، تشرف دوندگان جاده ولایت و جانبازان دوچرخه سوار حرم تا حرم ، تشرف مردم با شاخه های گل به حرم منور نیز از جمله برنامه های جشن میلاد امام رضا (ع) در روز گذشته بود.

۶۵۹/

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.