بزرگترین محموله صادراتی سیمان ایران به آفریقا صادر شد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سیمان خاش، ‘علی اصغر گرشاسبی’ تصریح کرد: این شرکت برای نخستین بار موفق شده است ، بزرگترین محموله صادراتی سیمان ایران را به کشور آفریقایی سومالی صادر کند.

وی افزود: شرکت سیمان خاش به عنوان تنها صادرکننده سیمان به آفریقا ، بزرگترین محموله دریایی خود را با ظرفیت ۲۲ هزار تن به سومالی صادر کرد.

وی با بیان اینکه شرکت سیمان خاش توانست گام بلندی در زمینه صادرات سیمان بردارد ، افزود: صادرات سیمان به کشور سومالی نوید بخش گسترش بازارهای صادراتی محصولات تولیدی این شرکت در قاره آفریقا و سایر کشورهای همسایه است.

گرشاسبی با اشاره به نیاز صنعت سیمان ایران به صادرات محصولات تولیدی خود خاطر نشان کرد: شناسایی و ورود به بازارهای جدید صادراتی بویژه در آفریقا وکشورهای حوزه خلیج فارس ، افغانستان ، پاکستان و کشورهای آسیای میانه درصورتی ارتقاء می یابد که پیش زمینه های آن از جمله حمل و نقل ، گمرک ، بازارچه های صادراتی ، بارگیری و تخلیه در بندرگاه ها و …. با همکاری دولت بهبود یابد.

مدیرعامل شرکت سیمان خاش گفت: محموله ارسالی به سومالی جزو بزرگترین محموله های صادراتی سیمان طی سال های اخیر بوده که علاوه بر افزایش صادرات غیرنفتی موجب رشد فعالیت بندرچابهار، ارتقای سیستم حمل و نقل استان سیستان و بلوچستان ، اشتغالزایی ، ورود به بازار آفریقا با حجم بالا ،گشایش بازارهای جدید و ارزآوری برای کشور می شود.

گرشاسبی ، همت ، همدلی و تلاش مجدانه مدیران و ارگان های مختلف از جمله استانداری، حمل و نقل و پایانه های استان ، بنادر و دریانوری ، مناطق نفتی زاهدان و چابهار ، سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ، فرمانداری خاش و …. راهگشای مسیر صادرات سیمان خاش بوده و تقویت این روند نوید بخش آینده ای روش برای سهامداران این شرکت و رشد صادرات غیرنفتی استان سیستان و بلوچستان می شود.

وی افزود : سیمان خاش طی سال ۱۳۹۰ با تولید و توزیع بیش از ۹۰۰ هزارتن محصولات سیمانی رکورد دوران فعالیت خود را شکسته است. شرکت سیمان خاش با سرمایه ۱۲۵ میلیارد ریالی و قدمتی بیش از ۲۵ سال بعنوان بزرگترین و با قدرت ترین کارخانه تولیدی استان سیستان و بلوچستان شناخته می شود.

اقتصام** ۹۱۴۱ **۱۵۶۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۱۰۲۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.