بزرگترین مشکل شرکت های خصوصی، دولتی بودن امور است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس هیئت مدیره سندیکای شرکت های ساختمانی با بیان اینکه بزرگترین مشکل شرکت های خصوصی، دولتی بودن امور است، گفت: ما از دولت تازه انتظار داریم به تشکل های مدنی توجه کند تا مقداری از بی توجه ای قبل جبران شود .

به گزارش ممتاز به نقل از  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  ستادخبری چهارمین کنفرانس بین المللی صنعت احداث وانرژی: منوچهر ملکیانی فر گفت:: بزرگترین مشکل شرکت های خصوصی، دولتی شدن امور است بطوریکه در چند سال قبل تنها ۳۵ تا ۴۰ درصد امور در اختیار بخش خصوصی بوده است و مابقی پروژه های عمرانی در اختیار بخش های دولتی و شبه دولتی قرار داشت.

وی افزود: در چند سال قبل حدود ۳۵ میلیارد دلار پروژه عمرانی در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت که این رویه منجر به کاهش توان مالی شرکت های بخش خصوصی شد بنابراین مهمترین درخواست ما از دولت آینده اینست که دولتی شدن امور را کاهش دهد.

رئیس هیئت مدیره سندیکای شرکت های ساختمانی با بیان اینکه با وجود تاکید بر خصوصی سازی اما شرکت ها بیشتر دولتی شدند، گفت: با وجود اینکه در قانون برنامه اول و دوم بر خصوصی سازی تاکید شده بود اما در همان سال ها تعداد شرکت های دولتی به دو برابر رسید..

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ شرکت عضو انجمن شرکتهای ساختمانی می باشند ، گفت : این شرکت ها در دو سه سال قبل به خاطر رکود ساخت و ساز و حضور دولتی‌ها در ساخت و ساز کشور، تنها با ۲۵ تا ۳۰ درصد ظرفیت کار کردند .

وی افزود:رکود،توزیع ناعادلانه کار وحضور شرکت‌های دولتی سبب افت فعالیت شرکت‌های ساخت و ساز بخش خصوصی می گردد که طی سال های قبل این چنین بود اما امیدواریم این معضل برطرف شود.

رئیس هیئت مدیره سندیکای شرکت های ساختمانی گفت:طرح مسکن مهر یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی در ۳۰ سال اخیر کشور محسوب می شود، اما در این پروژه هم سهم بخش دولتی بیش از بخش خصوصی بود. 
 
ملکیانی فر با بیان اینکه  با  همکاری مجلس و دولت بسیاری از قوانین اصلاح و امور روانتر خواهد شد، گفت: بخش خصوصی فقط به دنبال این نیست که دولت تمامی مشکلات را حل کند بلکه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم انتظار دارد با ایجاد و اصلاح قوانین به کمک بخش خصوصی بیاند  
چهارمین کنفرانس بین المللی صنعت احداث و انرژی ،روزهای ۳۰ دی و اول بهمن در مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی هتل المپیک برگزار می گردد .

انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.